Cum au influențat companiile de aviație low-cost traficul de pasageri

0

Prima companie aeriană care spărgea monopolul Tarom pe cursele interne a fost Blue Air. Compania a lansat pe 25 octombrie 2015 zborurile dintre Bucureşti şi Iaşi. La câteva luni, şi competitorii Wizz Air şi Ryanair au lansat noi zboruri interne, spre Cluj-Napoca, respectiv Timişoara. Iar traficul de pasageri pe rutele interne s-a dublat în primul trimestru din acest an, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, arată datele Institutului Naţional de Statistică (INS).

 

Astfel, dacă totalul pasagerilor îmbarcaţi şi debarcaţi de pe cursele interne regulate şi neregulate pe aeroporturile din România a fost de 319.233 în primul trimestru din 2016, acest număr s-a dublat în aceeaşi perioadă a acestui an.

 

Şi numărul pasagerilor îmbarcaţi şi debarcaţi de pe aeroportul Henri Coandă aproape că s-a dublat. Traficul a crescut de la 158.560 de pasageri în primul trimestru din 2016, la 302.494 de pasageri în primele trei luni din acest an, mai arată datele de la INS.

 

Articolul integral poate fi găsit pe ECONOMICA.NET