DIICOT: Pe fişă erau consemnaţi 80 de litri de combustibil, în realitate erau extraşi 180 de litri

0

Sursele citate precizează că ”şeful de depou, liderul sindical, dar şi mai mulţi mecanici au recunoscut faptele de care sunt suspecţaţi de către procurorii DIICOT şi au dat declaraţii în acest sens”.

Aceleaşi surse afirmă pentru News.ro că anchetatorii de la crimă organizată au făcut un experiment judiciar pentru stabilirea cu exactitate a cantităţilor sustrase de angajaţii CFR. Concret, a rezultat că angajaţii ar fi sustras cu peste sută la sută din cantitatea declarată pe fişele de consemn ale depoului.

Astfel, exemplifică sursele citate, dacă pe fişă erau consemnaţi 80 de litri de combustibil, în realitate erau extraşi 180 de litri de combustibil, cantitatea de 100 de litri fiind practic sustrasă din gestiunea depoului şi valorificată ulterior.

Un număr de 25 de angajaţi ai Regionalei CFR Timişoara, printre care Ioan Boloş, liderul Sindicatului Mecanicilor de Locomotivă, Gheorghe Borza, gestionarul-şef al Depoului de Locomotive Timişoara, şi Alina Apostol, adjunctul şefului de depou, au fost reţinuţi, joi seară, în dosarul de furt de motorină.

Procurorii DIICOT au făcut, joi, 47 de percheziţii în judeţele Timiş şi Caraş-Severin, pentru destructurarea unui grup infracţional organizat specializat în delapidare cu consecinţe deosebit de grave, complicitate la delapidare cu consecinţe deosebit de grave, fals intelectual şi uz de fals.

Din anul 2010 şi până în prezent, la Depoul de Locomotive Timişoara s-a constituit şi a acţionat un grup infracţional organizat, având ca scop însuşirea şi sustragerea combustibilului din gestiune, ”în baza unui plan infracţional foarte bine conceput, cu roluri clar definite pentru fiecare dintre membrii grupării”, s-a arătat într-un comunicat al DIICOT.

”Grupul infracţional organizat s-a constituit în jurul persoanelor cu atribuţii de conducere, organizare şi control de la Depoul de Locomotive Timişoara, respectiv şeful unităţii, adjunctul şefului de unitate, contabila şefă, gestionarul şef şi liderul Sindicatului Mecanicilor de Locomotive Timişoara,  suspecţii având sarcini şi roluri clar definite în cadrul grupării. Suspecţii mai sus-menţionaţi, cu prilejul exercitării atribuţiilor de serviciu, coordonau activitatea de sustragere a unor cantităţi uriaşe de motorină din gestiunea unităţii, prin diferite manopere dolosive, acoperite scriptic prin evidenţierea în documentele unităţii a unor consumuri de combustibil mai mari decât cele reale, manopere care permiteau însuşirea şi sustragerea  surplusului rămas în gestiune”, a mai arătat DIICOT.