Feedback imediat chiar de la cumparator

Compania TruMedia Research, parte a grupului de comunicare Leo Burnett, ofera in premiera pentru piata din Romania astfel de servicii. Potrivit lui Tudor Fulea, managing partner al companiei, de masurarea audientei mesajelor campaniilor poate beneficia orice firma care se promoveaza in spatiile retail sau in alte spatii unde consumatorii sunt expusi la mesaje publicitare.

Achizitionarea acestor servicii, considera Fulea, devine profitabila pentru antreprenorii care au investit bani in media indoor sau in- store, in trade marketing, in actiuni de BTL (mijloacele de comunicare neconventionale), sampling, organizarea de eveniment sau schimbarea de ambalaj.

Costurile pentru astfel de servicii variaza in functie de metodologia aplicata in functie de necesitatile fiecarui client. “Costurile pot ajunge si la 5.000 de euro, dar si la 50.000 de euro, situatie care nu difera de cercetarile obisnuite, numai ca depinde de foarte multi factori care determina metodologia folosita”, explica Tudor Fulea. In urma acestor servicii, agentiile cu care colaboreaza o companie pentru contul de creatie sau de media vor putea adapta la randul lor strategia pentru un anumit produs, in functie de rezultatele directe ale interactiunii dintre consumator si produs.

“Comunicarea in-store este esentiala pentru advertiseri, studiile aratand ca pana la 70% dintre deciziile de cumparare se iau in magazin. Cu toate acestea, doar aproximativ 1% din bugetele de comunicare ale unei companii se directioneaza catre canalele media indoor, principalul inconvenient al mediului fiind faptul cã nu este masurat”, spune Tudor Fulea.

Tipurile de servicii pe care TruMedia Research le poate oferi clientilor sai acopera trei mari arii: masurarea audientelor si consultanta in- store, masurarea audientelor indoor si masurarea audientei la evenimente, inclusiv eficienta diverselor puncte de comunicare din eveniment. Astfel, compania poate masura in mod permanent sau ca proiect individual canale indoor de tipul retelelor TV dispuse in spatii publice sau al retelelor de retail cu circuit inchis – banci, farmacii sau panouri indoor. Principalul avantaj al acestui sistem este ca o monitorizare permanenta permite vanzarea de media pornind de la niste premise masurabile, similare cu celalalte medii, care au deja sisteme de masurare a audientelor acceptate de catre piata.

Pe partea de cercetare in magazin, sistemul va putea testa eficienta designului de ambalaje noi sau promotionale, eficienta POSM-urilor (materiale publicitare aflate la punctul de vanzare) sau a plasarilor secundare si promotionale. De asemenea, se vor putea evalua diferite canale media in-store si indoor, se poate monitoriza o actiune de BTL, se poate masura impactul vitrinelor.

Printre efectele imediate ale masurarii acestor audiente, apreciaza Fulea, se afla deciziile de business cu implicatii foarte mari din punct de vedere al bugetelor, dar si decizii legate de schimbarea de ambalaj, aplicarea actiunilor promotionale, de BTL, sampling, amploarea cheltuielilor de media in-store si indoor.

In colaborare cu retailerul, TruMedia Research poate masura traficul pe o anumita categorie, drumul critic si punctele calde pe traseul cumparatorului, oferind astfel recomandari obiective privind plasarile de media, plasari secundare si actiuni de BTL pentru oricare dintre clientii sai.

Printre situatiile in care masurarea audientei campaniilor in-store si in alte spatii indoor este recomandata se afla testarea unui nou design de ambalaj, care se poate efectua intr-o saptamana sau mai putin. Potrivit lui Fulea, scopul principal este acela de a vedea exact reactia consumatorului fata de noul ambalaj. Testele cantitative au nevoie de o perioada mai lunga de masurare, la fel si testarea reactiilor consumatorilor in functie de cat de plin e magazinul, privind datele de trafic, cand e nevoie de o luna.

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed