În România încă se duc lupte cum să facem să mai luăm din trotuar pentru maşini

0

‘Constatăm cu toţii ce se întâmplă în această perioadă din cauza faptului că ani de zile managementul traficului la nivelul Capitalei nu a fost unul dinte cele mai eficiente. În timp ce Europa are programe, municipalităţile au programe de redare a zonelor pietonale către cetăţeni, la noi încă se duc lupte cum să facem să mai luăm din trotuar şi să generăm soluţii pentru a parca maşinile’, a spus Mitache.

Potrivit acestuia, bugetul Primăriei Capitalei este unul mic, până într-un miliard de euro.

‘Bucureştiul este evaluat ca fiind un oraş cu un buget foarte mare. O să vă contrazic, are un buget până într-un miliard de euro şi are de plătit diverse utilităţi. Plătim o subvenţie la gigacalorie de 600 milioane de lei anual. Plătim o subvenţie la transportul public de 500 milioane lei şi iată că am acoperit o treime din bugetul municipalităţii. Al cui trebuie să fie rolul pentru a completa posibilităţile de dezvoltare din perspectivă financiară? Al zonei de business’, a arătat oficialul Primăriei.

El a precizat că Primăria Capitalei îşi propune să înlocuiască mijloacele de transport în comun cu unele care nu consumă combustibil.

‘Mă uitam pe profilul oraşului Berlin care şi-a propus până în anul 2020 să înlocuiască mijloacele de transport care consumă combustibili. Şi Primăria Capitalei îşi propune o astfel de soluţie. (…) Bucureştiul ar trebui să fie ceea ce-şi doreşte Uniunea Europeană, ceea ce-şi doreşte întreaga lume, un antemergător în materie de implementare smart. Smart a devenit echivalentul a ceea ce ne dorim pentru creativitate, invocaţie. Municipalităţile, oraşele în general se confruntă cu decizii la nivelul autorităţii administrative către ce să se îndrepte. Peste 70% din cetăţenii Europei trăiesc în municipii, oraşe sau la periferiile acestora. Nu mai există în acest moment limite în ceea ce priveşte dezvoltarea oraşelor. Avem o întretăiere între Bucureşti şi celelalte unităţi administrativ teritoriale care nu mai ţine nici de dorinţa noastră de a reglementa o barieră administrativă, pentru că întotdeauna zona de business este cea care dă tonul şi autorităţii locale’, a mai spus Mitache. AGERPRES