Mașinile care își păstrează cel mai bine valoarea la revânzare

0

De două ori pe an, în toamnă şi primăvară, Bahr&Fess dă publicităţii propriul studiu în privinţa valorii reziduale a vehiculelor. Primul raport din acest an arată cât îşi păstrează din valoare procentual şi cu ce sumă vor mai putea fi vândute în 2021 maşinile cumpărate în perioada ianuarie – mai 2017.

Știm cu toţii că o maşină pentru care plătim astăzi 10.000 de euro va putea fi vândută cu mult mai puţin pe măsură ce timpul trece. Dar cu cât? Această întrebare îşi poate găsi răspunsul în cataloagele de specialitate, însă o interpretare pentru fiecare maşină în parte costă bani frumoşi. Ei bine, specialiştii Bahr&Fess au luat în calcul informaţiile din cataloagele mai sus menţionate şi o distanţă medie parcursă anual de 15.000 km, iar rezultatele au fost date publicităţii în studiul „Campionii valorii reziduale”. Practic, luând în calcul datele de pe piaţa germană – orientative pentru toate pieţele din Europa – analiştii Bahr&Fess au stabilit care va fi valoarea reziduală relativă (în procente, cât rămâne din valoarea iniţială) şi valoarea reziduală absolută (în euro, câţi bani se pierd de la prima achiziţie până la revânzare) pentru 16 clase de vehicule.

 

Ca idee, un autoturism nou se devalorizează, în medie, cu circa 24,2% după primul an de la înmatriculare şi cu procente cuprinse între 5% şi 6% în fiecare dintre următorii ani. În funcţie de marcă, model, echipare, motorizare, preţ de achiziţie sau segment de piaţă, pierderea de valoare este foarte diferită. Nu sunt luate în calcul echipamentele opţionale şi nici starea tehnică, acestea depinzând de la un autoturism la altul. Din totalul celor 16 clase studiate de spacialiştii Bahr&Fess Forecasts, am eliminat câteva segmente cu vânzări extrem de mici în România precum Monovolum, Sport, Coupe sau Cabrio. Nici segmentul vehiculelor electrice nu poate fi găsit mai jos pentru că, în afara vânzărilor mici de la noi, nici datele analiştilor germani nu par încă suficiente pentru o prognoză corect ancorată în realitate.

 

mai multe, pe capital.ro