Premieră: Tren de 160 de km/h în Transilvania

CFR S.A. a acordat contractul de execuţie al tronsonului Vinţu de Jos-Simeria asocierii  Swietelsky – Strabag – Alstom – Arcada – Euro Construct – Transferoviar Grup care a prezentat o ofertă financiară de circa 320 de milioane de euro fără TVA. Această linie de tren face parte din secţiunea Coşlariu-Simeria(axa prioritară TEN -T 22) şi reprezintă primul proiect pe infrastructura feroviară finanţat din fonduri europene după 2003  dar şi primul proiect major finanţat prin Programul Operaţional Sectorial de Transport 2007-2013, potrivit reprezentanţilor companiei de stat. Banii provin de la Comisia Europeană, în proporţie de 85% şi de la bugetul de stat.

Proiectul cuprinde lucrări de reabilitare/modernizare a infrastructurii feroviare, care să asigure viteze maxime de 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru cele de marfă. Modernizarea vizează lucrări la infrastructură şi suprastructură, lucrări de electrificare şi energoalimentare, lucrări de telecomunicaţii feroviare, lucrări de construcţii civile şi de protecţie a mediului.
Termenul de execuţie al lucrărilor este de 30 de luni.

În România trenurile circulă cu o viteză medie de 82 de km/h şi au asigurată o viteză de 66,4 km/h. ]n plus, CFR are 570 de restricții de viteză pe 1.277 kilometri de cale ferată.
O viteză de 160 de km/h se mai atinge pe anumite porţiuni din drumul către mare şi va fi posibilă pe tronsonul Câmpina – Predeal odată ce se vor finaliza lucrările la calea ferată de pe Valea Prahovei.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed