Primul centru de dirijare automatizată a trenurilor din România

0

Investiţia va duce la creşterea traficului cu cel puţin 25% în zona vamei Curtici, potrivit comunicatelor oficiale.

 

Peste 140 de macazuri monitorizate

 

Acest centru de control al traficului de ultimă generaţie devine astăzi operaţional, făcând din staţia Arad una dintre cele mai mari şi mai performante staţii feroviare din sud-estul Europei. Cu peste 140 de macazuri, Arad este un centru feroviar foarte important pe culoarul Rin-Dunăre (Coridorul IV pan-european). Coridorul IV pan-european a fost desemnat de Uniunea Europeană drept e una dintre cele mai importante rute de transport pe calea ferată, facând legătura între Germania şi Turcia, cu trecere prin Cehia, Austria, Ungaria, România şi Bulgaria.

 

CFR SA, compania care administrează infrastructura de cale ferată din România şi beneficiarul noului centru, a finalizat şi punerea în funcţiune a noilor instalaţii de centralizare electronică în patru staţii de cale ferată din judeţul Arad, în staţiile Glogovăţ, Şofronea, Arad şi Curtici.

 

„Prin punerea în funcţie a celui mai modern sistem de coordonare a trenurilor şi deschiderea Centrului de Control şi Management al Traficului din staţia Arad, finalizăm cel mai complex program de reabilitare infrastructurii feroviare din România, implementat pe tronsonul Frontieră – Curtici – Arad – Km 614 şi, totodată, oferim operatorilor de transport o infrastructură reabilitată la standarde europene, care permite trenurilor să circule cu viteze de 160km/h. CFR SA înregistrează astfel o contribuţie semnificativă în direcţia îmbunătăţirii serviciilor publice de transport pe calea ferată, prin creşterea gradului de siguranţă şi durate mai mici de călătorie“, a declarat Marius Chiper, directorul general al CFR SA.

 

Citeste mai mult: adev.ro/ocu17y