Rețeta de succes a Zara: mai puțini șefi

0

Spre deosebire de rivali precum Gap, H&M sau Primark, Zara nu are designer-șef, ierarhia este aproape inexistentă, iar cei 350 de designeri se bucură de independență atunci când vine vorba de aprobarea produselor și campaniilor. Astfel, bazânu-se pe fluxurile de date zilnice care indică ce se vinde și ce nu, echipele creează articole vestimentare pentru următoarele săptămâni, scrie profit.ro. 

 

 

În fiecare dimineață, personalul din Atreixo (Spania), unde este sediul central al Zara, încearcă să stabilească tendințele prin monitorizarea cifrelor legate de vânzări și a miilor de comentarii din partea clienților, managerilor de magazine și a directorilor din diferite țări.

 

 

CEO-ul Inditex, Pablo Isla, spune că o importanță majoră pentru succesul Inditex, în special al brandului Zara, este felul în care compania „smulge” idei de la clienți, în loc de a crea colecții în avans și a le promova agresiv ulterior. În timp ce H&M cheltuie până la 4% din vânzări pe publicitate, Inditex are un buget pentru reclame aproape nul, excepție făcând promovarea cu ajutorul social media.