10 trucuri și sfaturi pentru a utiliza mai bine Windows 10

  1. 1. Organizarea fișierelor cloud

Cel mai probabil ai deja două, trei sau chiar mai multe dosare care sincronizează fișierele din cloud în computerul tău: Dropbox, Google Drive, OneDrive etc. 

Te-ai gândit cum poți urmări tot acest conținut din cloud? 

Iată cum. 

  • – În Windows 8.1 sau Windows 10, apasă click dreapta oriunde pe un spațiu gol, în panoul de navigare din stânga. Asigură-te că Show Libraries este selectat. 
  • – Click dreapta pe titlurile Libraries și apoi click pe New I Library. Modifică numele implicit în ceva mai sugestiv, cum ar fi Cloud Files. 
  • – Click dreapta pe primul folder cloud sincronizat local și selectează Include în Library, alegând denumirea Library creată recent. 
  • – Repetă operațiunea pentru fiecare folder local suplimentar.

 

Asta este tot. Acum poți vedea ușor, într-un singur loc, toate fișierele din cloud, selectând biblioteca respectivă în File Explorer. Poți folosi, de asemenea, caseta de căutare pentru a găsi rapid orice fișier, indiferent de locul în care se află. 

  • – Operating systems Windows 10 Pro, 32/64 bit, Limba Engleză, OEM = 699 lei

 

  1. 2. Învață 10 comenzi rapide (shortcut-uri) de la tastatură 

Fiecare utilizator de Windows ar trebui să cunoască următoarele comenzi rapide atunci când navighează în Windows 10.  Unele din cele mai utile combinații de taste sunt Ctr + X, Ctr + și Ctr +V, pentru Cut, Copy și Paste. Shortcut-ul Ctr+Z (pentru Undo) poate fi de asemenea esențial. 

Dar adevărații experți Windows știu într-adevăr cum să economisească timp memorând mai multe comenzi rapide, mai puțin cunoscute. La prima vedere pot părea inutile, dar dacă vei învăța câte o combinație de taste pe zi și vei începe să le foloseșți mai des, vei descoperi că dintr-o dată timpul petrecut pentru scrierea unei prezentări Power Point, pentru întocmirea unui Raport sau pentru un Plan de Marketing devine mult mai ușoară. 

Printre preferatele specialiștilor în Windows 10 se află următoarele comenzi:

    • – Ctrl+ Shift + Esc – deschide Managerul de activități (Task Manager) instant.
    • – Windows + tasta E – deschide File Explorer. 

Dacă ai un laptop cu Windows 8.1 sau Windows 10, poți face uz de mai multe comenzi noi, cum ar fi:

  • – tasta Windows + tasta L – blochează laptopul sau desktopul imediat
  • – tasta Windows + tasta X – deschide mai rapid meniul Quick Link, decât dacă ai face click pe butonul din meniul Start.
  • – tasta Windows + tasta I – deschide aplicația Windows Settings, unde poți începe să tastezi și să cauți orice setare
  • – tasta Windows + PrtScr te ajută să faci o captură a ecranului și să o salvezi într-un subfolder al dosarului Picture

Sistemul de operare Windows 10 Pro, 64 bit, Limba Engleză, Licență GGK (Legalizare)

 

 

  1. 3. Setările mouse-ului 

Să încerci să găseșți pointerul mouse-ului nu pare deloc distractiv pentru o persoană cu un câmp vizual mai mic de 20/20, mai ales atunci când vorbim de laptopuri cu rezoluție superhigh. Din fericire, există soluții încorporate în fiecare versiune modernă de Windows. Vei găsi setările necesare în panoul clasic de control (Control Panel), sub Mouse Options:

– Mergi la tabul Pointers, alege una din schemele Large sau Extra Large pentru a face indicatorul mai mare. 

– În tabul Pointer Options, bifează Display Pointer Trails pentru a identifica mai ușor pointerul și pentru a vedea cum se mișcă. 

– În partea inferioară a aceluiași tab, selectează opțiunea Show Location of Pointer When I Press The CTRL. 

– În continuare, click pe OK pentru a salva modificafile și pentru a închide caseta de dialog. 

 

  1. 4. Folosește Disk Cleanup pentru a scăpa de fișierele vechi de upgrade Windows

În prezent, Microsoft oferă Windows 10 ca un upgrade gratuit pentru oricine rulează Windows 7 sau Windows 8.1. Prin urmare, Disk Cleanup devine un tool esențial. Ceea ce face Disk Cleanup este banal – cum ar fi golirea coșului Recycle Bin și ștergerea fișierelor vechi din folderul Temp. Cu toatea acestea, super-puterea sa constă în capacitatea de a elimina blocuri mari de date care sunt create în timpul actualizarilor Windows 10. Un exemplu în acest sens este folderul Windows.old, care conține o copie salvată a versiunii anterioare de Windows. 

 

Pentru a iniția această setare, tastează Cleanmgr în caseta de căutare. Ulterior poți să dai click-dreapta pe rezultatul afișat, Disk Cleanup. Alege Run As Administrator. Dacă observi butonul Clean Up System Files, click pe el pentru a trece pe modul Administrator. 

 

Fiecare rezultat din listă arată de asemenea cât spațiu ocupă. Bifează caseta de selectare și apasă OK pentru a elimina complet acele fișiere. 

 

  1. 5. Criptează dispozitivele de stocare amovibile

 

Unitățile flash USB sunt deopotrivă extrem de utile și periculoase. Este ușor să umpli un flash drive cu fișiere de date, fie pentru a le face backup, fie pentru a le muta pe alt dispozitiv. În ambele cazuri, dacă unitatea se pierde sau este furată, oricine o găsește îți poate accesa fișierele – inclusiv orice informații potențial sensibile sau foarte importante. Pentru a preveni acest lucru poți să criptezi prima dată unitatea flash. 

Versiunile business de Windows (Windows 10 Professional etc), îți permit să criptezi dispozitive portabile de stocare, inclusiv unități flash USB și carduri SD, folosind opțiunea BitLocker To Go. 

Tot ce trebuie să faci este să deschizi File Explorer, să faci click-dreapta pe pictograma unității flash USB, să alegi Turn On BitLocker și să setezi o parolă. 

Unitatea criptată poate fi citită pe orice sistem Windows, inclusiv de către edițiile Home. Condiția este să știi parola. 

 

  1. 6. Personalizează meniul Send To în  sistemul de operare Windows 10 

 

Meniul Send To este o caracteristică deosebit de utilă în File Explorer. Poți da click dreapta pe orice fișier sau folder, alegi Send To, copiezi sau muți acele obiecte într-un folder pe care îl alegi tu. 

Poți, de asemenea, să deschizi fișierele compatibile trimițându-le către o aplicație shortcut. Din păcate, lista implicită a destinațiilor Send To este cel puțin superficială. Dar, dacă creezi o comandă rapidă, vei putea personaliza această listă după preferințe. 

Tot ce trebuie să faci este să deschizi casetă Run (tasta Windows +R), tastezi comandă shell:sendto și apoi apeși Enter. Această comandă va deschide folderul plin cu tot ceea ce vezi pe lista Send To. 

Poti încerca, de exemplu, să ștergi intrarea F Recipient și să adaugi shortcut-uri spre Notepad, Wordpad sau alte foldere de documente pe care le folosești mai des. Totul ține de imaginația ta. 

  • – Sistemul de operare Windows 10 Home, 32/64 bit, Limba Engleză, OEM = 499 lei

 

  1. 7. Conectează-te mai repede cu un pin Windows 10

Parolele puternice, greu de identificat sunt un rău necesar, dar dacă vrei să treci ușor de această barieră și totuși, desktopul sau laptopul să rămână în siguranță, atunci poți folosi PIN Windows 10. 

Pentru laptopurile și desktopurile pe care rulează Windows 8.1 sau Windows 10 și care sunt conectate cu un cont Microsoft sau Azure Active Directory, se poate seta un PIN ca alternativă la parola aleasă. În felul acesta, poți să te conectezi rapid, dar în același timp să-ți protejezi sistemul împotriva oricăror amenințări. 

Opțiunea de setare a PIN-ului se află în pagină Accounts, din Settings, înregistrat sub opțiunile de Sign-in. PIN-un implicit este format din patru cifre, dar poți seta un pin mai lung pentru a minimiza riscul ca cineva să-l poată sparge, folosindu-se de câteva date populare, cum ar fi data nașterii sau numele tău. 

Vei putea oricând să faci schimbul între PIN și parolă dând click sau apăsând linkul Sign-In Options pe ecranul unde introduci datele de logare. 

 

  1. 8. Economisește timp cu ajutorul variabilelor de mediu

 

Să presupunem că vrei să-ți deschizi profilul de utilizator în File Explorer. Cel mai probabil vei tasta calea completă cu C în față. Dar există un mod mult mai rapid prin care poți face acest lucru. Iată despre ce este vorba. 

Tastează %userprofile% și apasă Enter.

Asta este tot. Tocmai ai economisit timp prețios pentru că nu ai mai apăsat o mulțime de date. Ce s-a întâmplat de fapt este că ai folosit una din multiplele variabile de mediu în Windows. Acestea sunt nume rezervate, cuprinse între simbolul %. Reprezintă locația curentă a unui folder de sistem specific. 

Iată alte variabile care îți pot fi de folos pentru a deveni mai eficient în Windows 10. 

– %localappdata% – Dosarul ascuns din profilul tău de utilizator în care aplicațiile Windows stochează datele tale. 

– %windir% Folderul care conține fișierele de sistem Windows; de obicei este vorba despre C:\Windows. 

– %public% Un profil special de utilizator care conține foldere pentru Documents, Downloads, Music, Pictures și Videos, destiant partajării într-o rețea de domiciliu

– %temp% sau %tmp% Folderul ascuns în mod normal în care Windows și aplicațiile de Windows pot stoca fișierele necesare pentru sarcini unice. 

 

Sunt persoane care folosesc aceste variabile cu majuscule pentru a le face mai ușor de citit – un exemplu în acest sens ar fi %ProgramFiles%. Dar nu sunt sensibile la CAPS LOCK, ceea ce înseamnă că poți trece fără probleme peste tasta Shift. 

 

  1. 9. Deschide instantaneu programele preferate cu acest truc de shortcut

 

Fiecare utilizator de Windows 10 are câteva programe preferate. În mod obișnuit, cel mai simplu mod de a ajunge la oricare din ele este să-i fixezi un shortcut pe bara de activități. 

În Windows 8.1 și Windows 10, poți aloca un shortcut de la tastatură celor 10 programe preferate. Tot ce trebuie să faci este să le tragi (cu „drag”) și să le fixezi pe una din cele 10 poziții de pe bara de activități. 

Apăsând tasta rapidă Windows + # (unde # este o singură cifra de la 0 la 9) vei putea deschide programul asociat cu butonul corespunzător al barei de activități (sau să vizualizezi, dacă este deja deschis). În mod implicit, Internet Explorer se află pe prima poziție, iar File Explorer se află pe a doua poziție. Acest lucru înseamnă că poți deschide oricând File Explorer prin combinația de taste Windows + 2. 

Fixează câte un shortcut pentru una din primele 10 poziții și apoi memorează-le, pentru a le deschide rapid. 

 

  1. 10 Parolele tale salvate când instalezi sistemul de operare windows

 

Windows îți va propune în mod periodic să țină minte parolele în numele tău. Când te conectezi la un server din rețeaua ta cu un nume de utilizator și o altă parolă decât cea cu care te-ai autentificat, de exemplu, ți se solicită salvarea credentialelor de refolosire. 

De asemenea, Internet Explorer și Edge îți poate salva parolele, astfel încât să le poți introduce automat când revii pe pagina respectivă. 

Aceste parole sunt salvate într-o locație sigură pe care numai tu o poți deschide, folosind un tool bine ascuns numit Credential Manager. 

Vei găsi această opțiune în Control Panel, sub User Accounts. În Windows 8.1 și Windows 10, este mai ușor să tastezi credentialele în căsuța de căutare și să dai click pe Credential Manager în partea de sus a rezultatelor căutării. 

Pictogramele separate din partea de sus a listei Credential Manager îți permit să vizualizezi și să gestionezi acreditarile Web salvate și recenziile Windows. Lista de parole Web nu poate fi sortată și nu există nicio opțiune de căutare. Prin urmare, va trebui să derulezi în listă că să găsești un anume rezultat. Click pe săgeata dreapta jos pe fiecare intrare pentru a vedea numele de utilizator și parola salvată. 

Singura modalitate de a schimba parola salvată este să o ștergi și apoi să o salvezi din nou introducând nouă parolă în browserul web. 

Ecranul Windows Credentials oferă butoane Edit și Remove pentru fiecare intrare, alături de o opțiune la îndemână pentru a face o copie de rezervă și pentru a restaura datele de autentificare salvate. 

Privește în aplicațiile non-grafice pentru a vedea cum laptopul sau desktopul gestionează energia

Unul din cele mai puternice instrumente de diagnosticare din Windows nu are o interfață grafică. Este vorba despre comanda Powercfg, care este disponibilă doar dintr-o linie de comandă. Ea îți permite să gestionezi, să salvezi și să exporți setările de power. 

Dar cel mai tare truc constă în capacitatea sa de a crea un raport detaliat al consumului de energie al sistemului. Afișează inclusiv indicii despre dispozitive sau servicii care împiedică sistemul să între în sleep atunci când este cazul. 

Pentru a crea acest raport energetic, deschide o fereastră Command Prompt (din Windows 8.1 sau Windows 10, click dreapta pe meniul Start și apoi click pe Command Prompt (Admin). 

În Command prompt, tastează cd%temp% și apoi apasă Enter pentru a trece la folderul Temp, unde va fi salvat raportul. 

Introdu comanda powercfg/energy pentru a începe generarea raportului. Procesul monitorizează sistemul timp de 60 de secunde și apoi analizează rezultatele, salvând raportul ca document nou, cu denumirea energy_report.html în raportul curent. Pentru a deschide raportul în browserul implicit, trebuie doar să introduci comanda start energy-report.html. 

Pentru  bitdefender antivirus, licențe  windows server și Windows Pro vizitați site-ul www.evomag.ro

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed