Apple va începe aplicarea noii sale reguli de notificare privind confidenţialitatea datelor, contestată de companii precum Facebook

0

Notificările vor deveni obligatorii atunci când sistemul de operare iOS 14.5 va deveni disponibil, în următoarele săptămâni, dar Apple nu a oferit o dată exactă.

Aceste notificări, care vor fi făcute o singură dată, vor cere dezvoltatorilor de aplicaţii să ceară permisiunea utilizatorilor înainte ca o aplicaţie să le urmărească activităţile, între aplicaţiile şi site-urile altor companii.

Experţii în industria publicităţii au afirmat că avertismentul ar putea să îi determine pe mulţi utilizatori să refuze să îşi dea acordul.

Apple a anunţat această măsură în iunie anul trecut, dar a declarat în septembrie că va întârzia modificarea pentru a da  timp agenţilor de publicitate digitală să se adapteze.

Unii dezvoltatori afişează deja notificarea în mod voluntar. Apple a spus că oferă dezvoltatorilor instrumente de publicitate alternative înainte de schimbare.

Un instrument oferă agenţilor de publicitate care rulează anunţuri de instalare a aplicaţiilor  posibilitatea de a vedea câte persoane au instalat o aplicaţie după campania publicitară, fără a divulga informaţii despre utilizatorii individuali.

Un alt instrument numit managementul clicurilor private oferă agenţilor de publicitate o modalitate de a măsura când un utilizator face clic pe un anunţ în interiorul unei aplicaţii şi este dus la o pagină web, dar fără a dezvălui date despre utilizatorul individual.

Deşi instrumentele sunt destinate a fi utilizate de dezvoltatorii de software, Apple a adăugat miercuri informaţii despre acestea la unul dintre ghidurile sale de confidenţialitate.

Facebook a anunţat în decembrie că intenţionează să afişeze notificarea pop-up, deoarece nu doreşte ca utilizatorii de iPhone-uri să piardă accesul la aplicaţiile sale.