A căzut un MIT. Industria auto de azi nu mai este impresionată de motoare mari şi puternice, ci de motoare mici

Lansat în 2012 pentru a readuce Jaguar în lumea coupéurilor şi roadsterelor sport cu două locuri, F-Type şi-a obişnuit clienţii cu motoare puternice sau foarte puternice, V8 sau cel puţin V6 şi cel puţin 340 CP sub capotă. Dar trendul de downsizing a ajuns şi la Jaguar, iar capul de afiş este acum un propulsor cu patru cilindri dispuşi în linie, de numai 2,0 litri ce dezvoltă 300 CP şi un cuplu motor de 400 Nm. Poate părea puţin, însă puterea litrică a noului propulsor Ingenium este de 150 CP/litru, cea mai mare din gama sa. Până acum, F-Type venea cu cel puţin un V6 de 3,0 litri şi 340 CP, iar în versiunea Sport ajungea la 400 CP. Alături de modelele „clasice”, gama era completată de versiunile R şi SVR ce vin cu motoare V8 de 5,0 litri şi 550 şi 575 CP.

 

Dar acum industria auto nu mai este impresionată de motoare mari şi puternice, ci de motoare mici, iar cei de la Jaguar-Land Rover au investit peste un miliard de lire sterline în dezvoltarea gamei de propulsoare Ingenium, iar acest lucru se observă în momentul în care iei loc la volan.

 

Articolul integral pe DUPĂ AFACERI.

 

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed