Adio EURO 2020 în România? În buget sunt bani DOAR pentru studiul de fezabilitate pentru tren între aeroport și gară

Blocaje pe aeroport şi zeci de mii de turişti care vor aştepta cu bagajele în braţe. Acesta este scenariul care s-ar putea derula vara viitoare dacă nici magistrala M6 şi nici linia de tren cu care mulţimile de suporteri veniţi în ţară să vadă meciurile de la Euro 2020 nu vor fi gata.

 

„Acesta este unul dintre trenurile care merge către aeroportul Otopeni, însă nu ajunge chiar până la terminalul „Sosiri”. Aşa că dacă aveţi treabă să ajungeţi la aeroport, puteţi să luaţi un astfel de tren, însă preţ de 5 minute va trebui să mergeţi şi cu un microbuz”, relatează Ana-Maria Tuică, jurnalist Digi24.

 

Până în aprilie 2020 ar trebui să fie gata lucrările la dublarea liniei de cale ferată dintre Mogoșoaia și Balotești, cât și racordul căii ferate cu Terminalul 1 al aeroportului Henri Coandă.

 

Totuşi, în proiectul de buget supus dezbaterii publice de către Ministerul de Finanţe, nu sunt alocaţi bani pentru aceste investiţii. Acum, sunt prevăzute în buget doar sumele pentru revizuirea studiului de fezabilitate: peste 1.5 milioane de lei. Aşa că nici măcar angajaţii CFR nu mai cred în promisiunile oficialilor.

 

– Păi dacă nici proiectul nu e gata, vă daţi seama că n-o să fie gata.

 

– La anul avem campionat. Ce facem, că trebuie să vină suporterii din străinătate la meciuri?!

 

Păi nu mai vin cu avionul, vin cu autobuzele.

 

Ar evita, astfel, o imagine dezolantă.

 

„Aşa arată punctul de oprire Otopeni. Pereţi rupţi, gunoaie la tot pasul, scaune rupte. Cam aşa ar putea să fie întâmpinaţi turiştii care vor ajunge anul viitor în Bucureşti pentru meciurile din Campionatul european de fotbal”, relatează Ana-Maria Tuică, jurnalist Digi24.

 

Specialiştii spun că şi dacă s-ar bate palma luna aceasta pentru licitaţie, în lipsa indicatorilor tehnici, nu poate fi luat în calcul în buget niciun ban pentru a finanţa lucrările. Nici expropierile din zonă nu sunt gata si nici acord de mediu nu există.

 

Ionuţ Ciurea, vicepreședinte Pro Infrastructura: „Dacă anul acesta vom avea birocraţia rezolvată şi contract semnat atât pentru partea de racord nou cât şi dublarea liniei în zona preorăşenească, ar trebui să fim mulţumiţi.”

 

În cel mai optimist scenariu, experţii spun că am putea merge cu trenul până la aeroport abia peste doi ani. Până acum, Ministerul Transporturilor nu a formulat un punct de vedere referitor la acest subiect.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed