Avem un internet (tot mai) social. Cum îl folosim? Interviu cu Nathaniel Perez, director of social experience SapientNitro

Când până şi camionul cu îngheţată capătă o variantă digitală e un semn clar că am păşit cu totul în era digitală.

Agenţia de customer experience SapientNitro şi Unilever au făcut echipă în ultimele luni pentru a dezvolta primul automat de îngheţată pe bază de zâmbete, testat la festivalul internaţional de publicitate Cannes Lions.

Automatul foloseşte realitatea augumentată şi tehnologia de recunoaştere facială pentru a atrage trecătorii în lumea brandului, răsplătindu-i cu experienţă unică şi o îngheţată gratuită. După ce îi face pe oameni să zâmbească automatul le măsoară dimensiunea zâmbetului şi le face o poză pe care, cu permisiunea acestora, o postează apoi pe Facebook .

Aşa arată publicitatea de mâine, crede Nathaniel Perez, director de social experience al SapientNitro: o interacţiune în care brandul nu mai este comunicator ci facilitatorul unor noi experienţe sociale.

“Ce facem noi de obicei e să proiectăm customer journeys maps. Automatul de îngheţată pe bază de zâmbete defineşte cel mai bine ceea ce încercăm să facem: să implicăm oamenii în experienţe, să creăm şi să împărtăşim momente cu ei”, spune Perez. “Ideea este să aduci experienţa brandului în contextul utilizatorului, în viaţa lor de zi cu zi, şi în canalele media în care aceştia se implică. Nu vrem să ne concentrăm pe oameni ca vehicule media, nu acesta este sensul. Intenţia e de a implica oamenii în experienţe de brand care sunt inerent sociale şi care nu au loc neapărat numai între consumator şi brand ci şi de la consumator la prietenii acestuia, brandul jucând rolul mediul prin care această comunicare are loc.”

Urmăreşte aici întreg interviul cu Nathaniel Perez

„Graniţele dintre tradiţional şi digital nu mai există

Ce mai rămâne de făcut când te trezeşti deodată într-o lume digitalo-centrică, extrem de inter-conectată? Nimic altceva decât să te adaptezi.

Cu un an în urmă Sapient Interactive cumpăra agenţia de publicitate Nitro într-o tranzacţie evaluată la 50 de milioane de dolari, punând această fuziune pe seama lumii în schimbare, în care tehnologia a dus la un transfer de putere către consumatori iar advertisingul nu mai are puterea necesară pentru a propulsa brandurile de unul singur.

 “Brandurile au de suferit din cauza naturii fragmentate a sectorului de advertising, nereuşind să maximizeze oportunităţile”, spunea directorul de creaţie al Sapient, Gaston Legorburu. „Clienţii vor o agenţie complet integrată, puternic ancorată în digital. Faptul că avem întreaga strategie de brand – digitală, tradiţională şi comercială –sub un singur acoperiş este un imens factor diferenţiator pentru noi.”

La scurt timp după aceeea SapientNitro câştiga 9 trofee la Cannes Lions, era desemnată  Leader în categoriile de web design şi strategie şi execuţie digitală de Forrester Research iar Ad Age proclama Sapient Nitro  Agenţia care trebuie urmărită în 2010. La ediţia de anul acesta a festivalului de publicitate de la Cannes SapientNitro a câştigat un Leu de bronz pentru automatul de îngheţată pe bază de zâmbete dezvoltat pentru Unilever şi un Leu de argint pentru aplicaţia iPhone pentru AutoTrader UK. Experienţele integrate, cu o coloană vertebrală digitală, par astfel a lua  într-adevăr locul spotului tv în centrul industriei de publicitate.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed