Băncile îşi extind “câmpul de luptă” şi mizează pe internet banking

“O bancă este avansată din punct de vedere al serviciilor atunci când clientul nu trebuie să îi calce pragul de foarte multe ori. De asemenea, orice sucursală aduce cheltuieli pentru bancă. Cred că pe viitor instituţiile de credit vor mai avea sucursale doar în acele zone unde există un interes ridicat, mai ales pe partea de clienţi corporate. În rest, serviciile de internet banking vor continua să câştige teren, deoarece procesarea tranzacţiilor este mai simplă, mai ieftină şi mult mai eficientă atât pentru client, cât şi pentru bancă”, a spus Marinel Burduja, prim-vicepreşedinte al Raiffeisen Bank.

Conştiente de avantajele pe care aceste servicii le aduc în materie de cheltuieli sau cozi la ghişee, băncile şi-au diversificat oferta şi au chiar oferte promoţionale pentru cei care aleg internet bankingul. BCR, cea mai mare bancă din România, oferă pentru transferurile interbancare efectuate prin serviciul Click 24Banking BCR o reducere de 75% faţă de operaţiunile efectuate la ghişeu. De asemenea, banca nu percepe comisioane pentru informaţii personalizate furnizate clienţilor, cum ar fi operaţiunile de schimb valutar sau istoricul tranzacţiilor (ultimele 90 de zile). Valoarea maximă a tranzacţiilor ce pot fi efectuate prin Click 24Banking este de 10.000 euro per operaţiune, sau echivalentul în lei, şi clientul poate modifica sau anula, în mod direct, transferurile pe care le-a programat. Banca avea la finele lui august 621.000 de utilizatori ai serviciului de operaţiuni prin Canale Alternative. Acesta cuprinde Click 24Banking BCR (internet banking) şi Alo 24Banking BCR.

Oferta băncilor se adresează, de asemenea, şi clienţilor din sectorul întreprinderilor mici şi mijlocii. Banca Transilvania oferă un abonament lunar de 20 de lei pentru clienţii din categoria IMM, iar comisioanele pentru operaţiunile derulate prin intermediul Internet Banking BT 24 sunt cu 10% mai reduse faţă de cele percepute în cadrul unităţilor băncii. Toate informaţiile şi datele transmise prin intermediul aplicaţiei oferite de bancă sunt criptate. Banca avea la finele lunii septembrie aproximativ 110.000 de clienţi pentru Internet Banking BT 24.

“Băncile şi-au mai rafinat gama de servicii în materie de internet banking, însă rata de penetrare a acestora continuă să fie scăzută în România, comparativ cu alte ţări din regiune. Tinerii au început să fie tot mai interesaţi de utilizarea acestor produse bancare, mai ales odată cu extinderea serviciilor de internet. Au început să realizeze că este mult mai simplu şi mai eficient să folosească internet bankingul, mai ales din raţiuni de timp”, a spus Gabriela Nistor, director executiv în cadrul Băncii Transilvania.

Volksbank, a treia bancă din piaţă în funcţie de active, oferă comisioane mai ieftine cu 50% pentru cei care folosesc serviciul VB Direct şi percepe o taxă lunară de administrare de 7 euro, pentru clienţii persoane fizice, utilizatori ai acestui produs. Taxa este mai mare cu 2 euro în cazul companiilor. De asemenea, pentru tranzacţiile interbancare cu sume ce nu depăşesc 10.000 de lei se percepe un comision de 3 lei. Acesta creşte până la 17 lei, dacă tranzacţiile depăşesc 50.000 lei. Banca avea 40.000 de clienţi pentru serviciul VB Direct, la finele lui septembrie. Un studiu publicat anterior de GfK România arată că utilizarea serviciilor de internet banking ar putea creşte cu 15% până în 2010, în rândul companiilor mici din ţară, şi cu 12% pentru companiile medii şi mari.

La finele lui 2008, 50% dintre companiile medii şi mari participante la studiu susţineau că folosesc servicii de internet banking, comparativ cu 39% la finele lui 2006. Pe segmentul companiilor mici, 30% foloseau servicii de internet banking la sfârşitul anului trecut, faţă de 16% cu doi ani în urmă. Serviciile bancare electronice erau folosite de 40% dintre companiile medii şi mari, la finele lui 2008, şi de 21% dintre companiile mici. În urmă cu doi ani, 23% dintre companiile medii şi mari şi 10% dintre firmele mici foloseau servicii bancare electronice.

Un raport recent al Comisiei Europene arată că serviciile bancare la distanţă (prin internet sau telefon) sunt rar utilizate de români. Tranzacţiile la ghişeu şi la bancomat rămân cele mai des utilizate forme de plată bancară, urmate de depunerile de numerar. Aceste trei tipuri de servicii, care folosesc bani gheaţă, însumează 90% din tranzacţii în România.


Pe scurt

1. Serviciile de internet banking vor continua să câştige teren, deoarece procesarea tranzacţiilor este mai simplă, mai ieftină şi mult mai eficientă atât pentru client, cât şi pentru bancă

2. Rata de penetrare a serviciilor de internet banking continuă să fie scăzută în România, comparativ cu alte ţări din regiune

3. Utilizarea serviciilor de internet banking ar putea creşte cu 15% până în 2010, în rândul companiilor mici din ţară, şi cu 12% pentru companiile medii şi mari

4. Serviciile bancare electronice erau folosite de 40% dintre companiile medii şi mari, la finele lui 2008, şi de 21% dintre companiile mici.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed