Bătălia pentru retail. Carrefour se apropie de Kaufland

Peisajul comerțului alimentar din România se schimbă din nou, arată datele financiare aferente anului trecut puse la dispoziția ECONOMICA.NET de către termene.ro. Creșterea puterii de cumpărare, urmare a majorării salariilor și a reducerii TVA se vede clar în evoluția rulajelor, dar și a profiturilor, chiar dacă există și retaileri din top cinci, printre care Auchan, care au cheltuit mai mult decât au încasat.

 

Astfel, liderul pieței rămâne retailerul german Kaufland, care, cu cele 112 magazine ale sale din 2016 a raportat o cifră de afaceri netă de 9,69 miliarde de lei, cu 5,6% mai mult decât anul anterior. Compania a înregistrat, de asemenea, un profit de peste 653 de milioane de lei, față de aproximativ 649 de milioane de lei anul precedent și a depășit pragul de 14.000 de salariați.

 

Carrefour-locul doi

 

Ca și anul trecut, pe locul doi rămâne retailerul francez Carrefour, care, luat ca un grup care operează mai multe societăți (Carrefour România SA, Artima SA , Supeco Investment SRL și Columbis Operațional SRL- fosta Billa România) a ajuns anul trecut la afaceri totale de peste 8,3 miliarde de lei. Diferența dintre cei doi giganți ajunge așadar la aproximativ 1,3 miliarde de lei.

 

Defalcat, Carrefour SA, compania care operează hypermarketurile Carrefour, a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 5,6 miliarde de lei, cu 10% mai mult față de 2015, iar profitul a ajuns la 164 de milioane de lei, față de 127,6 milioane de lei cu un an  în urmă. Toate celelalte trei firme din grupul Carrefour sunt pe pierdere, culminând cu Columbus Operațional, cea care controlează lanțul Billa preluat de francezi de la Rewe, care a intrat pe minus după opt ani de profit. Compania a raportat afaceri de 1,47 de miliarde de lei, în scădere față de anul anterior, când rulajele companiei s-au cifrat la 1,5 miliarde de lei.

 

Citește mai departe pe ECONOMICA.NET.

 

 

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed