BMW a pariat pe motorul electic cu mulţi ani în urmă. Se felicită acum de alegere – scandalul diesel

BMW a raportat rezultate financiare de excepţie în prima jumătate a anului, notabile mai ales în contextul scandalului legat de emisiile mincinoase ale motoarelor diesel, care a lovit puternic industria auto germană. Constructorul auto din Germania a anunţat o cifră de afaceri de 49,25 miliarde de euro în primul semestru al anului, în creştere cu 7,4%, şi un profit net de 4,36 miliarde de euro, în creştere cu 21,5%.

 

Rezultatele sunt explicate prin performanţa comercială: BMW a crescut vânzările globale cu 5%, până la 1,22 milioane de vehicule. Însă. Harald Kruger, preşedintele directoratului BMW s-a felicitat în mod special pentru performanţele înregistraate pe segmentul maşinilor electrice şi ale hibridelor plug-in.

 

Producătorul german de maşini de lux a vândut, într-adevăr, circa 42.500 de astfel de automobile „verzi”, în primele şase luni ale anului. Creşterea este fulminantă: 80% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Iar directorul grupului mizează ca, până la finalul acestui an, să sară pragul de 100.000 de maşini „verzi” vândute.

 

BMW a lansat primul său model electric, i3, acum trei ani. Pentru moment, vânzările de maşini electrice şi hibride plug-in nu reprezintă decât 3,5% din vânzările totale ale grupului, dar viitorul acestui tip de automobil pare surăzător, mai ales în condiţiile în care guvernele au politici de stimulare a achiziţiei de autoturisme „verzi”. Momentan, vânzările sunt încă destul de slabe, ceea ce nu face foarte rentabil acest segment pentru producători, dar BMW se adaptează: grupul german intenţionează să pună sisteme de tracţiune electrică sau hibridă pe modelele existente, şi nu să dezvolte noi modele electrice dedicate, aşa cum sunt acum i3 şi i8.

 

Citește mai departe în ECONOMICA.NET.

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed