Browserul Chrome al Google nu va bloca în totalitate cookie-urile înainte de sfârşitul anului 2023

Google a dorit ca din ianuarie 2022 să împiedice companiile care folosesc reclamele personalizate să strângă date privind interesele utilizatorilor prin intermediul cookie-urilor.

Dar companiile concurente au acuzat cel mai mare vânzător de reclame online din lume, în funcţie de venituri, că se foloseşte de confidenţialitatea sporită ca pretext pentru a câştiga o cotă de piaţă mai mare.

Acţiunile Alphabet au crescut joi cu circa 0,5%, dar cele ale companiilor care încearcă să îşi reducă dependenţa de cookie-uri au urcat puternic, între acestea aflându-se Trade Desk, cu un avans al titlurilor de 18%, PubMatic, cu 12% şi Criteo, cu 10%.

Autoritatea pentru Pieţe şi Concurenţă (CMA) din Marea Britanie a convenit în această lună, în urma unei investigaţii, să supravegheze schimbările dorite de Google.

Potrivit Google, noul termen este conform cu acordul convenit cu autoritatea de reglementare britanică.

Modificările preconizate de Google sunt investigate şi de Departamentul de Justiţie al Statelor Unite şi Comisia Europeană.

Google lucrează cu industria publicităţii la tehnologii care ar putea înlocui capacităţile de urmările ale cookie-urilor, dar care ar proteja mai bine confidenţialitatea datelor online.

Compania intensţionează să aleagă noi tehnici de acest tip până la sfârşitul anului viitor, să efectueze testele finale, iar apoi să elimine treptat cookie-urile începând de la jumătatea anului 2023, dacă CMA va fi de acord.

Criticii contestă însă eficienţa alternativelor, afirmând că numai Google va avea de câştigat de pe urma eliminării cookie-urilor terţilor, pentru că va continua să colecteze date similare prin intermediul YouTube, al motorului de căutare şi al altor sisteme populare.

Browserul Safari al Apple a urmărit să facă schimbări similare, dar Chrome este utilizat pe scară mai largă în SUA şi Europa.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed