Calea de la 0 lei la 2,5 milioane de dolari din afaceri on-line. Povestea unui antreprenoriat de succes

Puţini ar putea ghici ceva dintr-un milionar în dolari în tânărul Vladimir Oane. Însă, într-un moment de inspiraţie, tânărul antreprenor de 27 de ani a investit în mediul on-line încă din anul doi de facultate. Investiţia iniţială, evident, una studenţească: 0 lei.

Aşa şi-a deschis prima companie – Metromind, o firmă care se ocupa de dezvoltarea de site-uri şi strategii de marketing. Era student la Automatică şi Calculatoare, la Universitatea Politehnică din Bucureşti, dar a aflat pe cont propriu ce înseamnă să faci afaceri on-line.

Acum locuieşte la Londra, unde şi-a dezvoltat proiectul cu succes, şi ţinteşte venituri anuale de milioane de dolari. „Pe mine, şcoala nu m-a învăţat să fiu antreprenor”, spune tânărul. Crede că şcolile de business de la noi te învaţă să fii contabil, nu antreprenor: „În Silicon Valley, la Stanford, chiar dacă este o şcoală tehnică, majoritatea oamenilor se fac antreprenori pentru că ei sunt crescuţi în acest spirit”.

Anul 2008 a fost cel care l-a pus „în lumina reflectoarelor”. În 2007, a devenit partener al unui proiect on-line de rezervări de hoteluri, iar un an mai târziu a dezvoltat UberVu şi a câştigat cel mai important concurs european pentru proiectele startup de on-line, Seedcamp.

Premiul care le-a deschis uşile către oamenii din industrie, despre care înainte citea doar prin revistele cu bogaţii lumii: „Nu mai eram nişte puştani în România, eram puştii ăia din România care au câştigat, şi toţi investitorii de la Londra spuneau că proiectul e de viitor”. Citeşte mai departe pe www.evz.ro

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed