Carabulea caută piaţă pentru Atlassib în Finlanda şi Danemarca

Astfel, deşi spune că transportul aerian, în special cel low-cost, concurează cu cel terestru pe unele destinaţii, precum Italia, Spania sau Franţa, Carabulea crede că nu este un moment oportun să intre pe piaţa de transport aerian, aşa cum intenţiona în urmă cu un an. Acesta consideră că trebuie, mai degrabă, să consolideze acea parte din afacere care i-a adus creştere în ultimii ani. “Pe partea de transport internaţional caut zone noi, unde încă nu am intrat. Mă gândesc la nordul Portugaliei, la nordul Franţei, la Danemarca şi Finlanda. Este o dorinţă a mea. Mai departe, vom vedea ce se întâmplă”, a declarat omul de afaceri pentru Business Standard.

Potrivit acestuia, cifra de afaceri a companiei pe care o deţine a înregistrat o scădere de 15% în primele nouă luni ale anului, comparativ cu perioada similară din 2008, ajungând la 55,2 milioane de euro, din cauza crizei economice, dar şi a faptului că transportul aerian a reprezentat în continuare un concurent serios pentru transportul terestru.

Totodată, din totalul cifrei de afaceri la nouă luni, destinaţiile din Italia şi Spania au reprezentat 60%. “Vânzările s-au menţinut către majoritatea destinaţiilor, însă cele mai solicitate rămân în continuare Spania şi Italia, acolo unde numărul românilor este destul de mare”, a subliniat omul de afaceri.

De altfel, aceste ţări au făcut posibilă o creştere a vânzărilor Atlassib în ultimele trei luni. “Partea de transport călători a fost în creştere în ultimele trei luni, cu 10% faţă de semestrul întâi al anului, pentru că piaţa muncii din Italia şi Spania a început să-şi revină”, a mai declarat omul de afaceri. Atlassib transportă zilnic între 800 şi 1.200 de pasageri, către Italia, Spania, Germania, Grecia, Anglia şi Franţa. Principalul concurent al Atlassib pe piaţa transportului terestru de persoane este Eurolines, companie controlată de Dragoş Anastasiu. Recent, acesta a declarat pentru Business Standard că, în 2009, a scăzut cererea, fapt ce a determinat micşorarea numărului de autocare pentru cursele regulate şi creşterea ofertei pe partea de curse turistice, ocazionale.

În opinia lui Radu Dinescu, secretar general al Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), în a doua parte a anului viitor sau la începutul lui 2011, piaţa ar putea reveni pe creştere, în sensul că, dacă până acum a fost scădere, în 2010 piaţa s-ar putea stabiliza.

Pe de altă parte, proprietarul Dacos, Dan Petrescu, nu crede într-o revenire pe creştere a pieţei în cursul anului viitor, ci, mai degrabă, într-o stagnare la nivelul din 2009.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed