Cât câștigă de fapt un petrolist din carburantul vândut la pompă. DEZVĂLUIREA unui șef de la ROMPETROL

Tocmai de aceea, Adrian Tohănean, director financiar adjunct KMG International/Rompetrol, a acceptat să ne explice cum se formează preţul carburantului la staţia de alimentare şi cum funcţionează o mare companie ca Rompetrol, în acest caz.   „Să luăm maşina naţională, Dacia Logan, la un volum al rezervorului de 50 de litri, contravaloarea acelui plin de carburant – să zicem de motorină s-ar ridica undeva la valoarea de 240 de lei, la preţul de la finele lui septembrie, explică Adrian Tohănean. Circa 140 de lei sau peste jumătate din cei 240 pe care i-ai lăsat la casa de marcat revin automat statului prin plata accizei şi a TVA-ului. Alţi 80 de lei, 35%, deci peste o treime, reprezintă valoarea cotaţiilor internaţionale. România are o capacitate internă de producţie a ţiţeiului care reprezintă circa 0,09% din producţia mondială, ceea ce s-ar traduce prin faptul că avem o pondere de circa a 1.100 parte din producţia mondială.

 

Aceste cotaţii sunt cele care în mod transparent determină preţul de achiziţie al produselor rafinate din ţiţei cu o pondere de peste 90% în preţul de achiziţie, înainte de taxele plătite statului. Per total, înainte ca produsul să plece de la poarta Rafinăriei din Navodari, la 20 km nord de portul Constanţa, spre Arad, să zicem, companiei noastre îi revine o sumă în jurul valorii a 20 de lei, din totalul plătit pentru plinul rezervorului despre care vorbeam. Din aceşti bani, Rompetrol trebuie să-şi acopere cheltuielile de logistică, cheltuielile directe, de funcţionare non-stop a staţiei de carburanţi. Practic, amatorilor de cifre le spun că profitul operaţional al grupului raportat la cifra de afaceri este de 0.7%, respectiv raportat la preţul afişat la intrarea în benzinărie, cel pe care-l vede orice om pe stradă la pompă, este echivalentul a trei bani pe litru”.

Citeste mai mult în ADEVĂRUL.

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed