Ce au în comun WEBKINO.RO şi MTV

Nu, nu-i o păcăleală, chiar dacă este vorba de 1 aprilie. Mâine filmul „Periferic”, unul dintre cele mai premiate filme din 2010, va debuta în România simultan în sălile de cinematograf şi pe Internet.

 

Este un experiment inedit, care va testa, în primul rând, dacă piaţa este pregătită pentru aşa ceva şi, în al doilea rând, care va deschide un drum plin de posibilităţi pentru noi şi bătătorit de americani.

 

WEBKINO.RO este realizat cu suportul casei de distribuţie Voodoo Films şi al companiei de marketing şi vânzări online Q2M, lansată deDragoş Stanca.

 

WEBKINO.RO  nu este roata reinventată. Au făcut-o alţii înaintea noastră şi chiar bine. Spre exemplu, Paramount Digital Entertainment în asociaţie cu MTV, amândouă parte din Viacom, cu emisiunea Jackass, mai întâi în 2007, mai apoi în luna  martie, anul curent, când a avut loc lansarea Jackass 3.5.

 

„Nu vreau să spun că realizatorii Jackass au inventat Internetul, dar ei făceau clipuri virale cu mult timp înainte ca lumea să ştie de existenţa acestui termen”, a declarat Thomas Lesinski, preşedintele Paramount Digital Entertainment.

 

În 2007, Paramount Digital Entertainment şi MTV lansau Jackass 2.5, primul film digital lansat de către o casă de producţie, care a devenit rapid cel mai mare succes din afara cinematografelor. În primele săptămâni după lansare, versiunea online câştigase 20 de milioane de afişări şi era numărul unu în librăria digitală iTunes în săptămâna lansării.

 

Lansarea online a fost  anticipată cu filmul 10 Items or Less, cu Morgan Freeman într-unul din rolurile principale. Filmul  a fost lansat şi online, în 2006, la două săptămâni după ce fusese lansat în cinematografe.

 

Specialiştii americani se întrebau la acea vreme dacă Morgan Freeman, care s-a ocupat şi de producţia filmului, vrea să schimbe modul în care industria hollywoodiană operează.

 

„Cred cu tărie că lucurile vor continua să crească”, declara Freeman.

 

Fiorul premierei online a ajuns în sfârşit şi în România şi cu toate că specialiştii nu se aşteaptă ca utilizatorii români să se înghesuie să-şi cumpere bilete virtuale (vizionarea Periferic costă trei euro), există o stare de entuziasm întreţinută, probabil, de ineditul situaţiei.

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed