Ce ne ascunde Poliția despre aparatele radar! Cum să îți aperi drepturile

Până acum, doar Tribunalul Buzău a elaborat o practică unitară cu privire la calculul corect și legal al vitezei autoturismului. În schimb inspectoratul General al Poliției Române a șters, pur și simplu, procedura de corectare a erorilor aparatului radar. România este probabil singura țară din UEcare nu respectă acest drept al șoferilor.

 

 

Care este eroarea aparatelor radar

 

 

Încadrarea într-o anumită faptă contravenţională dintre cele prevăzute de OUG nr. 195/2002, privind circulația pe drumurile publice) este determinată de măsurarea exactă a vitezei autovehiculului, cu ajutorul unui mijloc tehnic omologat şi verificat metrologic (cinemometru/aparatul radar). Acesta măsoară de la distanţă  şi afişează viteza de deplasare a autovehiculelor aflate în mişcare în traficul rutier.

 

 

Or, măsurarea vitezei nu se poate realiza cu precizie deplină, datorită acţiunii unor factori de influenţă precum: eroarea internă a blocului de emisie, eroarea blocului de recepţie, condiţiile atmosferice etc. Tocmai de aceea prin verificarea metrologică a aparatelor se stabilesc și verifică încadrarea în normele legale a erorilor maxime tolerate pentru măsurarea vitezei în care trebuie să se încadreze aparatul radar (cinemometrul), după cum funcţionează acesta, în regim staţionar sau în deplasare.

 

 

Conform prevederilor legale, pentru aparatele radar care funcţionează în regim staţionar, eroarea tolerată este de ± 3 km/h pentru viteze până la 100 km/h şi de ± 3 % din valoarea măsurată pentru viteze egale sau mai mari  de 100 km/h; pentru cinemometrele care funcţionează în regim de deplasare, eroarea tolerată este de ± 4 km/h pentru viteze până la 100 km/h şi de ± 4 % din valoarea măsurată pentru viteze egale sau mai mari de 100 km/h. Acest fapt este consemnat în decizia de practică unitară a Tribunalului Buzău.

 

mai multe, pe cetateanul.net

 

 

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed