Ce s-ar putea face, mai util, cu miliardul de euro destinat metroului lui Boc: 1.600 de școli sau 2 spitale regionale

0
32
Ce s-ar putea face, mai util, cu miliardul de euro destinat metroului lui Boc: 1.600 de școli sau 2 spitale regionale

Grupul Civic Mobilitate Cluj-Napoca susține că proiectul construirii metroului din orașul condus de Emil Boc costă undeva la un miliard de euro și că în locul acestei investiții s-ar putea face unele mai util pentru minicipiu și pentru țară. Astfel, ar putea fi construite două spitale regionale mari, complet echipate, cu peste 1.000 de paturi, sau aproape 1.600 de școli medii cu 12-16 clase. Miliardul de euro poate fi utilizat fie la construcția a 83 de kilometri de cale ferată dublă electrificată, aptă de 160 km/h, fie la realizarea unei rețele naționale de 2.857 kilometir de piste de ciclism separate, de bină calitate. De semenea, se pot cumpăra 117 rame electrice pentru trenul metropolitan, sau 1.666 de autobize, mai mult decât necesarul național e astfel de vehicule electrice de transport urban, 303 tramvaie, sau 400 de locomotive electrice etc.

 

Regulile privind ieșitul din casă se înăspresc. Guvernul pregătește noi restricții

 

 

Construcția metroului de la Cluj, investiție intens promovată de primarul Emil Boc, reprezintă obiectiv în Planul Naţional de Rezilienţă şi Redresare discutat de Guvern cu Comisia Europeană. Autoritățile locale intenționează să finalizeze etapa studiului de prefezabilitate pentru ca până în 31 decembrie 2022 să treacă şi de fazele licitaţiilor pentru proiect şi execuţie, pentru a semna contractul şi a începe lucrările care se vor întinde pe maximum 128 de luni. Metroul va avea o lungime de 14,4 km, 14 staţii, iar costurile sunt de 986 de milioane de euro.

 

Anunțul pe care îl așteaptă toți românii. Când vom reveni la normalitatea de dinaintea pandemiei

 

 

Asocierea SWS ENGINEERING SPA-SYSTRA-METRANS ENGINEERING SRL a câștigat contractul având ca obiect “Servicii de elaborare Studii de Pre-Fezabilitate, Fezabilitate, impact asupra mediului şi evaluarea strategică adecvată pentru obiectivul de investiţii „Tren Metropolitan Gilău – Floreşti – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonţida”- etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de Metrou şi Tren Metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea și studiile conexe viitoarelor obiective de investiții”.

Reprezentanții Civic Mobilitate Cluj-Napoca sunt criticați că nu au luat în calcul creșterea traficului în municipiu.

Ideea construcției unui metrou a apărut în 2016, iar autorul este Emil Boc, primarul din Cluj-Napoca, după ce a căzut proiectul construcției unui tren suspendat.