CONFERINŢA NEWS.RO – Felix Ardelean (Ministerul Transporturilor): După 2023, nu vor mai putea fi alocate fonduri europene pe sectorul aerian, în schimb, restul sectoarelor – rutier, feroviar, naval şi metroul – vor avea cea mai mare alocare disponibilă

0
CONFERINŢA NEWS.RO – Felix Ardelean (Ministerul Transporturilor): După 2023, nu vor mai putea fi alocate fonduri europene pe sectorul aerian, în schimb, restul sectoarelor – rutier, feroviar, naval şi metroul – vor avea cea mai mare alocare disponibilă

Ardelean a vorbit despre finanî=ri ăi absorbîia de fonduri UE în domeniul transporturilor.

“Prima dată vorbim despre sume. Sumele sunt următoarele: până în 2023 mai avem de finalizat actualul cadru financiar multianual. Mai avem aproximativ 700 şi ceva de milioane din alocarea de 4,5 miliarde, fiind la o rată de absorbţie în jur de 81 la sută pe bucata de transport şi vom atinge sută la sută până la finalul anului 2023. Asta înseamnă încheierea actualului cadru financiar. Pentru perioada din 2021 până în 2029 – 2030, avem Programul Operaţional Transport şi Programul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, ele cumulate împreună cu proiectul Europe Facility, care are încă 1,1 miliarde euro, acum, împreună însemnând undeva pe la 23 de miliarde de euro, fonduri europene, plus contribuţia naţională co-finanţare a statului membru”, a afirmat Felix Ardelean. 

El a precizat că sectorul aerian nu va mai fi finanţat din 2023. 

“Asta înseamnă practic cea mai mare alocare disponibilă pentru infrastructura de transport. Şi când zic infrastructura de transport, mă refer la toate modurile, evident, rutierul, feroviarul, navalul şi metroul. Din păcate, în toate discuţiile care au avut loc cu Comisia, sectorul aerian nu va mai fi finanţat după 2023, în primul rând pe considerente de mediu, deci practic fonduri europene nu vom putea să mai alocăm după 2023 pe sectorul aerian. În schimb, restul sectoarelor vor beneficia de cea mai mare alocare disponibilă. În esenţă, mingea este la noi. Practic, avem banii, trebuie doar să reuşim să implementăm principalele proiecte. Şi când vorbesc de principalele proiecte, noi discutăm un pachet de la nivel de coridoare, marile coridoare care brăzdează ţara. Vorbim de conexiuni de la Constanţa către graniţa de est, cu ramurile sud pe la Bucureşti – Craiova – Timişoara, respectiv pe la Piteşti, Sibiu, pe la Arad”, a transmis Felix Ardelean. 

El s-a referit şi la alte proiecte importante pe infrastructura de transport. 

“De asemenea, vorbim de conexiunea de la Bucureşti-Ploieşti până la graniţa cu Ucraina, Siret, A7.  

Când vorbesc de coridoare, mă refer în acelaşi timp la rutier şi la feroviar. Aceste conexiuni acoperă ambele domenii de mobilitate. Pe lângă A7 trebuie neapărat şi Sibiu-Piteşti, care este cel mai important proiect de infrastructură din România. Categoric, conexiunea Moldovei cu Transilvania şi cu Bucureştiul, adică A7, respectiv A8 şi A13, sunt a doua prioritate, după Sibiu-Piteşti”, a explicat Felix Ardelean.

Evenimentului “RoInvest” este organizat de Agenţia de presă News.ro, în parteneriat cu Team Innovation Media şi Agenţia de PR şi comunicare Plurivox.

Partener principal al evenimentului este , iar parteneri sunt  şi .

Mai multe detalii despre eveniment la: