Cum au reuşit VW, Daimler şi BMW să mintă şi să înşele de ani buni fără ca guvernul să reacţioneze

Merkel a ales să stea departe, pentru că orice decizie sau vorbă pripită îi poate compromite cursa electorală sau poate vătăma o industrie care asigură în mod direct 800.000 de locuri de muncă şi indirect alte 500.000 în Germania.

Însă un fost coleg de-al său de cabinet, Matthias Wissmann, s-a dus la summit, dar ca reprezentant al VDA, puternica asociaţie naţională a producătorilor auto din Germania. Iar acest lucru spune totul despre ţesătura care leagă strâns politicul german şi producătorii auto, prinşi că au practicat frauda în masă, prinşi cu minciuni la nivelul cel mai înalt, într-un scandal care ar putea face ca sloganul „Made în Germany“ să nu mai fie asociat cu calitatea şi încrederea, ci cu înşelăciunea, după cum scrie cotidianul Frankfurter Rundschau.

 

Matthias Wissmann a fost membru al parlamentului timp de peste 30 de ani înainte de a deveni preşedintele VDA, poziţie pe care stă de un deceniu.

 

Legăturile puternice dintre politic şi industria auto sunt norma de decenii în Germania. Un alt coleg al Angelei Mergel, fostul său secretar de stat Eckart von Klaeden, este acum lobbyistul-şef pentru Daimler, notează Deutsche Welle. La fel a fost şi Martin Juger, fost purtător de cuvânt pentru Biroul Federal de Externe, iar acum reprezentant al ministerului de Interne al landului Baden-Württemberg. Thomas Steg, fost purtător de cuvânt al guvernului, este acum purtător de cuvânt pentru Volkswagen, producătorul auto de la care a pornit scandalul Dieselgate.

 

Michael Jansen a fost directorul de personal al lui Merkel înainte de a deveni lobbyist principal la Berlin pentru VW. Maximilian Schoberl, lobbyist principal pentru BMW, a fost purtător de cuvânt al CSU, partid aliat cu partidul lui Merkel. Joachim Koschnicke, managerul de campanie al partidului lui Merkel, a fost vicepreşedintele de politici publice al Opel. Landul Saxonia Inferioară are o participaţie de 20% la VW.

 

Cu mult înainte de a deveni ministru de externe, Sigmar Gabriel a fost premierul landului Saxonia Inferioară. Acest lucru i-a adus un loc în consiliul de supraveghere al VW în perioada 1999-2003, un post ocupat acum de actualul premier al landului, Stephan Weil. VW este în top 10 pe lista celor mai mari companii care fac lobby la Bruxelles, potrivit lobbyfacts.eu. În 2014, compania a raportat cheltuieli cu activităţile de lobby de 3,3 milioane de euro şi 43 de lobbyişti angajaţi la Bruxelles.

 

Citește mai departe în ZF.

 

 

 

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed