Cum vor arata bancile viitorului

„Copiii noştri vor lucra cu bănci foarte diferite de cele din prezent. Agenţiile bancare clasice îşi vor pierde din importanţă, iar clienţii lor le vor mai vizita doar pentru operaţii complexe” – spune Somesh Khanna, director al McKinsey,  într-un interviu acordat site-ului organizaţiei. McKinsey este o firmă de consultanţă în management de anvergură globală.

Marile bănci au deja, chiar şi în România, o reţea paralelă de puncte de lucru „self banking” şi toate băncile importante oferă clienţilor lor posibilitatea de a face operaţiunile prin internet. De aici nu mai e decât un pas până la reţelele bancare în care agenţiile bancare vor fi dotate doar cu ATM-uri care pot face operaţiuni mai complicate decât plata facturilor. Sau, şi mai mult, până la reţele formate exclusiv din câteva sucursale într-un puternic oraş, plasate strategic încât să  ofere servicii digitale în întreaga zonă, prevede specialitul de la McKinsey.

 

„Toate aceste tipuri de modele vor sfârşi prin a fi nişte succese, dar în şapte până la 10 ani, vom afla care vor fi cele mai de succes”, scrie  Somesh Khanna.

 

Ca urmare a digitalizării, serviciile bancare vor fi foarte personalizate. Modul în care banca va intra în contact cu clienţii săi, în care îl va recunoaşte şi îi va propune serviciile sale va trebui să ţină seama de caracteristicile acelui tip de client. Ori, dacă acel client este important, banca va ţine seama chiar de caracteristicile sale personale.

 

mai multe, pe economica.net

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed