Cum vrea Volkswagen să cucerească lumea

0

Pieţele emergente, în special China, şi marca Skoda vor ajuta constructorul german să ajungă liderul pieţei auto până în 2018. Martin Winterkorn, CEO-ul grupului, este optimist şi speră ca ţinta va fi atinsă mai devreme.

 

 

China

 

Volkswagen a profitat în ultimii ani de poziţia importantă din China, cea mai mare piaţă auto din lume, şi a înregistrat chiar o majorare a vânzărilor de 8% în acest an pe o piaţă europeană în stagnare.

În 2008, când directorul general al Volkswagen, Martin Winterkorn, a anunţat planurile de a depăşi Toyota, grupul nu a fost luat în serios de prea multă lume, întrucât vânzările erau cu trei milioane de unităţi mai mici decât cele ale producătorului nipon. Nemţii pregătesc investiţii de 62,4 miliarde de euro în următorii cinci ani. Companiile mixte din China în care este implicat grupul vor investi 14 miliarde de euro până în 2016, suplimentar faţă de planul Volkswagen.

Directorul general al Volkswagen, Martin Winterkorn, a declarat că grupul, care are 62 de fabrici la nivel global, analizează noi capacităţi de producţie în China. VW a anunţat planuri de a adăuga două noi facilităţi de producţie pe piaţa chineză, urmând să ajungă la 11.

Skoda

 

Transformarea Skoda este esenţială pentru planurile VW de a devansa General Motors, lider în 2011, şi Toyota Motor ca cel mai mare producător de automobile la nivel mondial, până în 2018.

Prăbuşirea unei alianţe a VW cu Suzuki poziţionează Skoda ca alternativa ieftină pentru pieţele emergente, unde maşinile VW au tendinţa să fie prea scumpe.

Vânzările Skoda ar putea creşte cu 84%, la 1,41 milioane vehicule, până în 2018, de la 768.000 de unităţi anul trecut, potrivit estimărilor IHS Automotive. Ritmul de creştere anticipat este de peste două ori mai mare decât avansul de 41% estimat pentru brandul Volkswagen.

 

 

America

VW estimează vânzări de 300.000 de maşini în America, în creştere cu 40.000 de bucăţi faţă de 2010 şi cu 100.000 în comparaţie cu 2009. Modelul Jetta va fi punctul forte al nemţilor pe continentul american cu vânzări estimate la 180.000 de automobile.  Pentru noul Passat se prognozează vânzări de peste 100.000 maşini doar pe continentul american.

Producţia de la uzina din Chatanooga va creşte de la 150.000 de maşini pe an la 500.000, iar toată producţia va fi destinată pieţei americane.

Pentru 2013 şi 2014, Volkswagen pregăteşte o ofensivă impresionantă în SUA: un crossover cu şapte locuri, noul Audi A3 şi noul Golf.

Până în 2018, nemţii estimează vânzări de 800.000 automobile pe piaţa americană, iar Audi şi restul mărcilor din grup să ajungă la 200.000 de bucăţi.

 

 

Europa – UP!


Volkswagen a avut vânzări de aproape 3 milioane de vehicule în 2010, iar nemţii se bazează pe modelul UP! care va revoluţiona segemntul mini în Europa.

 

 

Pieţele emergente

 


China ar putea deveni cea mai mare piaţă pentru VW, în India situaţia este mai complicată. Doar 53.300 de maşini au fost vândute în 2010 pe o piaţă auto care ocupă locul doi din punctul de vedere al creşterii. Modelul Rapid ar putea revigora vânzările concernului şi ar putea „fura” din segmentul lui Maruti Suzuki, mai ales după ce negocierile pentru o alianţă între VW şi Suzuki au eşuat, Skoda fiind o alternativă la modele ieftine de pe piaţa indiană.

Vânzările în scădere din Rusia ar putea fi compensate de  creşterile prognozate pentru piaţa din America de Sud.

volkswagen harta vanzari

 

Mai mulţi angajaţi în 2012

 

Winterkorn a anunţat că  numărul salariaţilor grupului ar putea creşte cu 10% în 2012, de la 449.000 până la jumătate de milion de oameni.

Prin această decizie se vizează creşterea volumului de producţie şi a nivelului de eficienţă a companiei. CEO-ul grupului nu a specificat cum vor fi repartizaţi noii angajaţi.

Firma de consultanţă JD Power estimează că până la sfârşitul anului vânzările Volkswagen vor atinge 7,8 milioane de unităţi, reprezentând 10,5% din piaţa globală, General Motors se va plasa pe poziţia a doua cu 7,2 milioane de maşini, iar pe trei Renault-Nissan cu vânzări combinate de 6,8 milioane de autovehicule. Toyota va coborî până pe patru, cu 6,7 milioane de maşini. Analiştii consideră, însă, că este puţin probabil ca Volkswagen să-şi menţină poziţia de lider şi în 2012, când producţia şi vânzările Toyota ar urma să revină la normal.

Toyota se aşteaptă la o creştere a vânzărilor globale de 20% în 2012, la 8,48 mil. de vehicule, iar pentru 2013 are ca obiectiv 8,95 mil. de vehicule, concentrându-se pe pieţele emergente, după ce anul acesta producţia a fost afectată de cutremurul din Japonia şi inundaţiile din Thailanda.

Una din 5 maşini din Europa vine din grupul Volkswagen, iar în toată lumea 449.000 de muncitori asamblează aproximativ 30.000 de maşini sau sunt implicaţi în activităţi ce ţin de industria auto.

Din grupul Volkswagen  fac parte mărci precum Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche, Seat, Skoda şi Scania. Începând cu primul trimestru din 2011, Volkswagen operează în 15 ţări europene şi are 65 de uzine pe bătrânul continent şi mai are fabrici în încă 7 ţări din America, Asia şi Africa.

Sursa foto şi text: Car&Driver