De ce face Duster furori în ţara patronului

0

Piaţa vehiculelor 4×4 a ajuns la 13% din totalul pieţei auto franceze, faţă de 9% acum un an. Este singurul segment care a crescut, în condiţiile în care piaţa berlinelor a scăzut, iar cea a breakurilor şi monovolumelor a stagnat.

Cel mai vândut model 4×4 din Franţa în primele zece luni ale anului a fost Dacia Duster, cu o creştere spectaculoasă de 227% pe primele 11 luni ale acestui an. Cu aproape 48.000 de maşini vândute în primele 11 luni ale anului, Dacia Duster nu numai că a bătut orice concurent de pe segmentul său (Peugeot 3008 este în faţa Duster-ului românesc, dar nu este un SUV veritabil), dar este pe poziţia a noua în topul celor mai vândute maşini din Hexagon.

Gustul francezilor pentru Dacia Duster a propulsat maşina românească în faţa unor modele consacrate, fie ele de clasă mică, compactă sau SUV. Duster a fost mai bine vândut decât Ford Fiesta (41.500 de bucăţi vândute), VW Golf (39.300), Nissan Qashqai (26.800 de bucăţi). Sau decât Ford Focus, Nissan Juke, VW Passat, Renault Kangoo, etc.

Cel puţin pe segmentul SUV Dusterul bate tot pentru că francezii par a nu fi capabili să ofere propriei pieţe un produs atractiv. Renault Koleos a fost un eşec din punctul de vedere al vânzărilor, iar vânzările modelelor mai noi Peugeot 4007 şi Citroen C Crosser (pe care chiar francezii le numesc copii ale liui Mitsubishi Otlander) sunt de-a dreptul dezastruoase pe piaţa franceză.

Constructorii francezi mai încearcă, totuşi. Renault pregăteşte un 4×4 mini, Peugeot va lansa în mai 2012 al său C4 Aircross iar în iulie va ieşi pe piaţă următorul Peugeot 4008. Presa franceză nu îi scuteşte însă de ironii: sunt clone ale lui Mitsubishi ASX.

Sursa: La Tribune, CCFA