De ce omoară Yahoo toate firmele pe care le cumpără

La fel ca și cu multe alte achiziții anterioare, gigantul din tehnologie intenționează să închidă cele două aplicații în următoarele săptămâni, scrie wired.com.

 

Blink, o aplicație lansată acum un an, este un concurent direct pentru alte produse precum mesageria mobilă WhatsApp și Snapchat. Această achiziție este un semnal clar că directorul executiv al Yahoo, Marissa Mayer, refuză să piardă războiul pe tema mesageriei mobile cu alți concurenți, cum ar fi Facebook. Și Facebook a investit 19 miliarde dolari în achiziția WhatsApp, însă există o mare diferență între strategiile celor doi giganți din tehnologie.

 

Atunci când Mark Zuckerberg, fondatorul Facebook, cumpara o companie, de exemplu, Instagram sau WhatsApp, o lasă să crească în continuare pe cont propriu, mizând pe faptul că aceasta are propriii săi clienți, pe care îi folosește pentru a crește vizibilitatea Facebook.

 

Ce se întâmplă, însă, atunci când Mayer vede o aplicație care îi place? Ea o cumpără, după care o ucide. Această soartă au avut-o peste 30 dintre cele aproape 40 de start-up-uri cumpărate de Yahoo începând cu 2012, anul venirii Marissei Mayer la conducerea companiei, conform cifrelor ReadWriteWeb.

 

Care este cauza? Directoarea companiei a sugerat un răspuns, săptămâna trecută, în cadrul unei conferințe desfășurată la New York. Fondatorul TechCrunch, Michael Arrington, discuta cu Mayer despre faptul că, recent, mai multe companii de tehnologie, inclusiv Facebook, Foursquare și Dropbox, au renunțat la unele caracteristici supliementare ale aplicației mobile de bază și au dezvoltat noi aplicații care au un singur scop, considerate mai potrivite pentru utilizatorii mobili. Când Arrington a întrebat-o pe Mayer dacă Yahoo se îndreaptă în această direcție, ea a spus că este puțin probabil.

 

Ea a explicat că, în trecut, oamenii veneau la Yahoo pentru un anumit serviciu, cum ar fi cel de e-mail sau Yahoo Finance, și rămâneau acolo, deoarece găseau alte servicii interesante pe site. Deși și Yahoo are unele aplicații de sine stătătoare, cum ar fi Flickr, Mayer pare să vadă Yahoo în primul rând ca pe o aplicație gigantică unde poți găsi tot felul de lucruri. „Odată ce utilizatorul a intrat în experiența acestei aplicații, cel mai ușor lucru pe care îl poate face este să rămână în cadrul acestei aplicații”, a declarat șefa Yahoo. „Acesta este un motiv pentru care am dorit să avem o aplicație care să includă toate serviciile”, a mai precizat aceasta.

 

Se pare că, acum, ea vrea să se asigure că același lucru se va întâmpla și pe partea de aplicații pentru mobil. Însă, în acest domeniu, chiar și Yahoo admite că a rămas în urmă. „Anul trecut am început să investim cu adevărat în tehnologia de mobil. Am întârziat”, a declarat Mayer.

 

Este foarte posibil ca directoarea Yahoo să fi cumpărat companiile care inventează aplicații de succes nu pentru ca acestea să se dezvolte pe propriile picioare, ci pentru a adapta ideile lor la principalele servicii ale Yahoo.

 

Riscul strategiei de a dezvolta o aplicație uriașă ce integrează o multitudine de servicii este să nu mai fie în pas cu noile tendințe, comentează wired.com.    

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed