Dezastru la căile ferate. CFR n-are destule vagoane iar locomotivele stau nereparate

„Minimum 300 de vagoane ne lipsesc în momentul de faţă, dar, în funcţie de traficul de care sperăm să beneficiem în viitor, încercăm să transportăm peste 1,4 milioane de călători în acest sezon către mare şi de la mare înapoi. Ne-ar mai trebui încă 300-350 de vagoane. Problema deficitului de vagoane nu este de acum. Ea a plecat cam din anii 2008, când activitatea CFR a început să scadă, iar parcul de vagoane a fost adaptat acestei scăderi de călători. Această activitate nu a fost scăzută de mine, nu a fost dispusă de mine. Noi ne-am trezit în momentul de faţă în situaţia în care activitatea începe să crească şi nu mai avem parcul rulant de acum 10-15 ani. El este la jumătate”, a afirmat vineri directorul general al companiei, Iosif Szentes, în călătoria de lansare a Trenurilor Soarelui.

 

Potrivit acestuia, CFR Călători nu poate primi bani de la bugetul de stat, pentru că aceştia sunt consideraţi ajutor de stat necuvenit, iar Uniunea Europeană poate declanşa procedura de infringement.

 

„Avem aproape 1000 de vagoane care sunt propuse spre casare, spre valorificare. Nimeni nu e interesat de fier vechi în momentul de faţă şi nici nu vrem să vindem sub preţ, nu e posibil acest lucru, iar acele vagoane nu mai pot fi modernizate. Ele sunt în staţiile noastre, în depouri, în revizii, sunt vechi. Au deja termenul expirat de două ori, iar AFER foarte greu dă aviz de circulaţie la vagoane de peste 40 de ani. Doar în baza unei modernizări şi inclusiv a modernizării părţii de rulare, nu numai a cutiei, ceea ce înseamnă reconstruirea vagonului şi necesită fonduri de investiţii de care nu dispunem”, a menţionat Szentes.

 

Citește mai departe pe CAPITAL.

 

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed