DOCUMENT! Puteam să avem cale ferată spre Aeroport încă de acum nouă ani

Calea ferată București Nord-Aeroportul Otopeni trebuia să fie gata în decembrie 2011 dar din cauza întârzierilor și viciilor de procedură aceasta nu a fost terminată nici azi, se arată într-un document intitulat ”Sinteza acțiunii de control efectuată la Compania Națională de Căi Ferate „C.F.R.” – S.A.”, elaborat de Corpul de control al primului ministru.

 

Dezvoltarea infrastructurii de transport rutier şi pe calea ferată, în vederea asigurării accesului în zona de est a Aeroportului Internaţional Bucureşti Otopeni a fost aprobată inițial la data de 26.08.1999, prin „Programul strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare la Aeroportul Internaţional București Otopeni”, lucrările fiind programate a se realiza în perioada 1 ianuarie 2010 – 31 decembrie 2011.

 

Forum ARIR. Perspective câștigătoare: Cum reconstruim economia

În baza contractului sectorial din data de 21.06.2019, cu o durată de execuție de 12 luni, a fost emisă Notificarea nr. 34 din data de 05.09.2019 pentru demararea execuției lucrărilor (cu o întârziere de circa trei luni față de momentul semnării contractului). La data de 17.12.2019, se înregistra un progres fizic al execuției lucrărilor de aproximativ 14%.

Potrivit caietului de sarcini din data de 22.01.2019, acest contract a fost încheiat în contextul în care România urma să găzduiască meciuri în cadrul Campionatului European de Fotbal din anul 2020, fiind necesară asigurarea mobilității participanților.

În perioada martie 2017 – februarie 2018, au existat 7 respingeri din partea ANAP cu privire la documentația de atribuire având ca obiect „Revizuirea Studiului de Fezabilitate pentru modernizarea liniei de cale ferată București Nord – Aeroport Internațional Henri Coandă București”.

În anumite cazuri, CFR SA a depășit termenul de 15 zile prevăzut pentru reîncărcarea documentației în SEAP, conform art. 25 alin. (9) din Normele aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 394/2016, fapt ce a determinat întârzierea lansării licitației cu aproximativ un an.
Neconformitățile repetate, constatate de ANAP în procesul de evaluare a documentației de atribuire pentru revizuirea acestui studiu, au condus la o amânare a publicării anunțului de participare (CN183103/01.03.2018) cu aproximativ 370 de zile de la transmiterea inițială spre validare a documentației de atribuire (nr. 264965/24.02.2017).

 

Forum ARIR. Perspective câștigătoare: Cum reconstruim economia

 

La data de 12.06.2019, prin Hotărârea Guvernului nr. 386/201915, au fost aprobați indicatorii tehnico-economici ai obiectivului sus menționat. În conformitate cu dispozițiile art. 7 alin. (4) lit. a) coroborat cu ale art. 10 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 907/2016 privind etapele de elaborare și conținutul-cadru al documentațiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiții finanțate din fonduri publice, cu modificările și
completările ulterioare, indicatorii tehnico-economici cuprind și valoarea totală estimativă, necesară realizării unui obiectiv de investiții.

Prin urmare, la data publicării în SEAP a anunțurilor de participare nr. CN1008306/19.01.201916 și nr. CN1008896/12.02.201917 nu era aprobată valoarea totală estimativă aferentă acestui obiectiv de investiții de către Guvernul României. Astfel, nu au fost respectate prevederile art. 42 alin. (1) lit. a)18 din Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare, coroborate cu ale art. 1719 din Legea nr. 99/2016 privind achizițiile sectoriale, cu modificările și completările ulterioare.

Potrivit contractului sectorial din data de 21.06.2019 termenul de finalizare a lucrărilor la calea ferată București Nord – Aeroport Internațional Henri Coandă București este 21.08.2020. În aceste condiții, s-au creat premisele ca aceste lucrări să nu fie finalizate până la data disputării meciurilor de fotbal din cadrul Campionatului european de fotbal 2020, programate a se desfășura la București, în perioada 14.06.2020 – 29.06.202020.

 

Forum ARIR. Perspective câștigătoare: Cum reconstruim economia

Conform art. 1 din Hotărârea Guvernului nr. 1093/2013 privind declararea de interes public şi de importanţă naţională a Campionatului European de Fotbal 2020, precum şi a candidaturii României pentru organizarea la Bucureşti a unor meciuri din cadrul Turneului final, cu modificările și completările ulterioare, Campionatul European de Fotbal 2020 şi candidatura României pentru organizarea la Bucureşti a unor meciuri din cadrul Turneului final au fost declarate ca fiind de interes public şi de importanţă naţională.

 

 

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed