Firmele de construcţii FURĂ până şi la vopseaua marcajelor rutiere. Contract de infrastructură cu un SRL care face sandvişuri

Lipsa nu se vede cu ochiul liber, şi oricum nimeni nu verifică. Şi totuşi, nerespectarea acestui standard internaţional de siguranţa rutieră a dus la o creştere a numărului de accidente, susţin reprezentanţii mai multor ONG-uri. Cei din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere aruncă vina pe firmele, cu care tot ei au semnat contracte.

 

2 mii de oameni mor anual în accidente rutiere. Iar alţi 9 mii sunt grav răniţi şi rămân mutilaţi pe viaţă. O statistică neagră care poziţionează România pe locul doi în Europa, după numărul nenorocirilor de pe şosea. Multe dintre aceste tragedii se produc din cauza lipsei marcajelor şi a parapeţilor de protecţie susţin ONG-urile – care acuza autorităţile că tratează cu nepăsare starea drumurilor.

 

Cătălin Codescu, președintele Asociației Victimelor Accidentelor de Circulație din România: “Riscul de accidente rutiere în România este de 200%”.

 

Practic, nicăieri în Europa şoferii nu merg în bezna totală ca la noi, orbecăind pe străzi. Fără să vadă marginile drumului, curbele periculoase, sau trecerile de pietoni.

 

Experimentul a vizat o bucată de drum dintre Bucureşti şi Fundulea trasată anul trecut. Deşi se afla încă în garanţie porţiunea a fost reclamata de şoferi pentru proastă vizibilitate a marcajelor. Verificările s-au făcut în miezul zilei dar aparatele laboratorului mobil sunt de aşa natură calibrate încât să indice gradul reflectorizant al marcajului inclusiv pe timp de noapte.

 

Tableta e plină de puncte roşii. „ În niciun caz nu am atins nici măcar întâmplător o valoare pentru autostradă”, explică expertul.

 

mai multe, pe STIRILE PRO TV

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed