„Furnizor al Kremlinului”, o etichetă care vinde foarte bine

Anul acesta, 17 companii – ruse şi străine – au primit preţiosul titlu de Furnizor al Kremlinului; numărul este aproape dublu faţă de 2005. Eticheta nu înseamnă însă că preşedintele Vladimir Putin foloseşte produsele respectivelor companii, ci, că acestea sunt bunuri de calitate superioară… Nimic nou sub soare: titlul îşi are rădăcinile în istorie.

Pe vremea ţarilor exista un „Furnizor al Curţii Alteţei sale imperiale”, dar a fost abolit după revoluţia din 1917. Conceptul a revenit în cadrul unei ample întoarceri la simbolurile ţariste, cum este şi vulturul imperial cu două capete. „Anumite lucruri nu trebuie să dispară”, este de părere un membru al breslei Furnizorilor Kremlinului.

Compania olandeză Heineken, care a cumpărat la Sankt Petersburg o braserie foarte populară şi veche, fost furnizor al curţii imperiale, a fost acceptată în Ghildă anul trecut. Lista furnizorilior oficiali ai Kremlinului este un amestec bizar de mărci bulgare de cosmetice, producători greci de vin şi cultivatori de trandafiri, ruso-olandezi. Ei folosesc eticheta pe produsele lor.

Există însă şi companii care folosesc simbolul Kremlinului fără să facă parte din Ghildă, cum ar fi fabricantul de „pilule Kremlin”. Acesta postează anunţuri publicitare care sună cam aşa: „Medicamentul secret, un electro-stimulator care a îngrijit elita partidului comunist al URSS, este acum accesibil publicului larg. Pilula Kremlin va avea grijă de voi”.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed