AcasăEconomieGrapefruit, liderul pieței românești de branding

Grapefruit, liderul pieței românești de branding

În 2009, cifra de afaceri a Grapefruit a crescut cu 19% în RON și cu 4% în euro. Agenția a devenit în același timp mai profitabilă cu 29% în RON și cu 12% în euro față de 2008. Grapefruit a realizat o cifră de afaceri de 2,91 milioane RON (690.000 euro) în 2009, depășindu-și astfel principalii competitori: Brandient, care a înregistrat 2,46 milioane RON și Brand Tailors, cu 2,17 milioane RON.

 

„Clienții au devenit și mai atenți la ROI-ul investițiilor lor în branduri, ca atare concentrarea pe obiectivele de business ale clientului (versus a doar desena frumos un website sau un logo) au ajutat agenția Grapefruit să crească,” spune directorul de strategie al Grapefruit, Ștefan Liuțe.

 

Liuțe pune reușita Grapefruit pe seama mixului de competențe pe strategie, design, online, comunicare și project management al agenției, lucru apreciat de clienții cu nevoi complexe, pe concentrarea pe rezultate de business și susținerea clientului în tot spectrul activităților de comunicare, de la strategie la implementare.

 

În ciuda creșterii cifrei de afaceri a Grapefruit și a altor competitori în 2009, conform estimărilor agenției valoarea pieței de branding a scăzut în 2009 față de 2008. Anul 2010 va continua să fie un an dificil pentru întreaga industrie în contextul în care bugetele de marketing au fost reduse și mai mult de companii.

 

„În aceste condiții, ne așteptăm ca valoarea pieței de branding să continue să scadă în 2010, deși gândirea strategică ar trebui văzută ca un resort de ieșire din criză, nu ca un lux care poate să mai aștepte”, spune Liuțe.

 

Grapefruit a lucrat în 2009 pentru branduri precum Dacia, E.ON, Heidi, Labormed, NNDKP, OTP sau UPC. În ultimii cinci ani, Grapefruit a gestionat brandul Dacia online, care a fost desemnat anual în ultimii trei ani drept cel mai popular brand online românesc de către compania de cercetare Gemius.

 

Piața de consultanță de brand continuă să fie o piață de nișă în România, unde majoritatea antreprenorilor și managerilor de marketing se axează încă pe măsuri tactice  fără a acorda atenție suficientă strategiei și, în general, unei coloane vertebrale care să poată susține viața brandurilor pe termen lung. Există companii românești care își dau seama că vremurile în care clienții veneau din inerție s-au dus și, pentru a-i atrage, e nevoie de un efort cordonat și consecvent—dar sunt încă puține.

 

Topul agențiilor românești de branding, în funcție de cifra de afaceri

Grapefruit: 2,91 mil RON
Brandient: 2,46 mil RON
Brand Tailors: 2,17 mil RON
Rusu & Borțun: 1,53 mil RON
Cocoon București: 0,85 mil RON
Seed: 0,55 mil RON
Brand Motion: 0,46 mil RON
Brand Fusion: 0,35 mil RON

Ultimele Articole