Grupul Rockwool, prezent şi în România, şi-a planificat reducerea emisiilor absolute de gaze cu efect de seră din fabrică cu 38% până în 2034, faţă de 2019

”Rockwool, cel mai mare producător mondial de produse de tip vată minerală bazaltică, anunţă obiective de decarbonizare globale ambiţioase, bazate pe ştiinţă, care au fost verificate şi aprobate de iniţiativa Science Based Targets (SBTi). Elementele-cheie ale planurilor de decarbonizare ale Rockwoool includ: educerea emisiilor absolute de gaze cu efect de seră din fabrică cu 38% până în anul 2034 (faţă de anul de referinţă 2019); reducerea emisiilor absolute de gaze cu efect de seră care nu provin din fabrică cu 20% până în anul 2034 (faţă de anul de referinţă 2019)”, a anunţat grupul.

Grupul Rockwool a deschis prima sa fabrică din România în luna decembrie 2019, o investiţie în valoare de 50 milioane euro, aceasta are o capacitate de aproximativ 45.000 de tone pe an, fiind cea mai mare unitate de profil din ţară.

”Aceste obiective de reducere a emisiilor absolute care completează obiectivele noastre de durabilitate existente, echivalează cu o reducere ambiţioasă cu o treime a emisiilor de gaze cu efect de seră pe ciclu de viaţă Rockwool (Domeniile de aplicare 1, 2 şi 3) până în anul 2034, asigurând în acelaşi timp reducerea continuă a intensităţii carbonului (carbon emis pe tonă produsă) a producţiei noastre”, spun reprezentanţii grupului.

Grupul are aproximativ 170 de angajaţi, dintre care 150 la Ariceştii Rahtivani. Materia primă pentru producţia de la Ariceştii Rahtivani provine în cea mai mare parte din România, vata minerală bazaltică fiind obţinută prin procesarea bazaltului, o rocă vulcanică naturală care se găseşte în abundenţă în România.

”Aceste noi obiective au ca fundament faptul că suntem deja o companie cu emisii negative nete de carbon. Deşi nu foarte multe companii pot face această afirmaţie, ştim, de asemenea, că nu este suficient, motiv pentru care ne-am asumat acest traseu ambiţios de decarbonizare. Atingerea acestor obiective de reducere a emisiilor va reprezenta un pas important în realizarea ambiţiei globale de a reduce emisiile de gaze cu efect de seră ale societăţii la zero net până în 2050”, spune directorul general executiv al Grupului Rockwool, Jens Birgersson.

La rândul său, Alberto Carrillo Pineda, director, Science Based Targets din cadrul CDP, unul dintre partenerii iniţiativei Science Based Targets, afirmă că, prin stabilirea unor obiective bazate pe cercetarea climatică, Grupul Rockwool îşi pregăteşte tranziţia către o economie netă-zero.

Compania precizează că, pe durata utilizării sale, produsul de izolare pentru construcţii Rokwool vândut în 2019 va economisi de 100 de ori carbonul emis pentru producţia sa.

”Abilitatea de a recicla infinit vata minerală bazaltică fără pierderi în materie de performanţă o deosebeşte, de asemenea, de materialele de construcţie nereciclabile care altfel, trebuie incinerate, rezultând emisii la sfârşitul ciclului de viaţă. Reciclarea vatei minerale bazaltice în cadrul fabricilor noastre contribuie la reducerea emisiilor de carbon aferente producţiei”, adaugă reprezentanţii grupului.

Grupul a ales fabrica din Moss, Norvegia, pentru a testa ceea ce va deveni cel mai mare topitor electric din industrie. Odată cu lansarea noului topitor, emisiile de carbon ale fabricii Moss se vor reduce cu aproximativ 80%.

”Pe lângă adoptarea gazelor naturale în anul 2020 în cazul celor două fabrici daneze şi a biogazului certificat neutru pentru climă în anul 2021, vom converti şi una dintre fabricile noastre din Polonia la gaze naturale în anul 2021 şi vom începe operaţiunile la noua noastră unitate în construcţii din Statele Unite cu gaze naturale în loc de cărbune. Ne propunem să transformăm alte fabrici folosind această tehnologie de topire flexibilă din punct de vedere al combustibilului de la cărbune la gaz în următorii câţiva ani”, adaugă ei.

SBTi este o iniţiativă comună a CDP, UN Global Compact (Pactul Global al Naţiunilor Unite, UNGC), World Resources Institute (Institutul Mondial pentru Resurse, WRI) şi WWF (Fundaţia Mondială a Naturii) a căror misiune este de a spori ambiţia corporativă cu privire la acţiunile climatice prin mobilizarea companiilor pentru a stabili obiective de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră în concordanţă cu cerinţele bazate pe ştiinţă pentru a limita încălzirea globală la mai puţin de 1,5°C/2°C în comparaţie cu temperaturile preindustriale. 


 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed