i3 Concept Coupé – primul model integral electric realizat de BMW

0

BMW i3 Concept Coupé pune accent pe evidenţierea performanţelor dinamice care pot fi realizate de versiunea 100% electrică a tehnologiei BMW eDrive. Asemenea BMW i3 Concept, Coupé este propulsat de un electromotor dezvoltat de BMW Group, care oferă o putere maximă de 125 kW/170 CP şi atinge un cuplu maxim de 250 Nm – puterea furnizată este transferată instantaneu spre puntea spate prin transmisia cu un singur raport. Electromotorul este alimentat cu energie de la acumulatorul litiu-ion aflat sub podea. Poziţionarea bateriei în acest loc permite coborârea centrului de greutate, ceea ce influenţează pozitiv manevrabilitatea foarte agilă a maşinii.

 

Celula pasagerilor reprezintă centrul modulului Life, care este realizat din plastic ranforsat cu fibră de carbon (CFRP). BMW i urcă pe noi culmi ale ingineriei auto prin utilizarea vastă a acestui material high-tech. Pentru că este deopotrivă extrem de uşor şi rezistent, CFRP oferă oportunităţi formidabile pentru design – astfel, este ideal pentru transferarea limbajului de design BMW i într-o mare varietate de variante. La BMW i3 Concept Coupé, sistemul de transmisie, şasiul şi sistemul de stocare a energiei, împreună cu funcţiile structurale şi de impact, sunt încorporate în modulul Drive, realizat în mare parte din aluminiu.

 

Dimensiuni

 

Cu o lungime de 3.964 milimetri, o lăţime de 1.768 mm şi o înălţime de 1.555 mm, BMW i3 Concept Coupé atrage atenţia prin proporţiile extrem de individuale. În comparaţie cu BMW i3 Concept, noul studiu are un aspect mai lat şi mai prelung, prin care îşi evidenţiază natura agilă. Pe de altă parte, ampatamentul este neschimbat faţă de cel al conceptului standard BMW i3: 2.570 milimetri.

 

Parbrizul puternic înclinat, care se extinde mult în faţă, şi linia acoperişului, care coboară uşor spre spatele maşinii, sunt elemente definitorii pentru silueta BMW i3 Concept Coupé. Uşile lungi, cu geamuri fără cadru, sunt şi ele specifice pentru coupé. Datorită modului particular în care este construită celula pasagerilor, realizată din CFRP, s-a putut elimina montantul B. Nu numai că este facilitat accesul spre locurile din spate, dar lipsa stâlpilor are un efect suplimentar şi asupra cursivităţii dinamice a liniilor, vizibilă în stilul geamurilor.

 

Spațiu interior

 

BMW i3 Concept Coupé include şi o interpretare nouă a designului „stream flow” – specific mărcii – pentru conturul geamurilor laterale dintre uşi şi montanţii C. Ca o consecinţă a conceptului de caroserie închisă în jurul uşilor şi al aripilor spate, raportul dintre structura de bază a caroseriei şi suprafaţa geamurilor este marcat clar de linia umerilor. Cea mai nouă versiune a conturului geamurilor se îngustează brusc spre spate – încă o dată sunt evidenţiate calităţile aerodinamice ale automobilului. Marginea superioară şi cea inferioară se află la o distanţă considerabilă la BMW i3 Concept Coupé, astfel că suprafaţa geamurilor din spate este extinsă. Spre deosebire de coupé-urile convenţionale, pasagerii din spate se bucură de un sentiment remarcabil de spaţialitate şi se simt mult mai implicaţi în experienţa condusului.

 

Parbrizul puternic înclinat, care se extinde mult în faţă, şi linia acoperişului, care coboară uşor spre spatele maşinii, sunt elemente definitorii pentru silueta BMW i3 Concept Coupé. Uşile lungi, cu geamuri fără cadru, sunt şi ele specifice pentru coupé. Datorită modului particular în care este construită celula pasagerilor, realizată din CFRP, s-a putut elimina montantul B. Nu numai că este facilitat accesul spre locurile din spate, dar lipsa stâlpilor are un efect suplimentar şi asupra cursivităţii dinamice a liniilor, vizibilă în stilul geamurilor.

 

Jantele de 20 de ţoli, din aliaj, cu design „double-spoke” completează aura sportivă a maşinii. Caracteristic pentru modelele BMW i, acestea sunt echipate cu pneuri relativ înguste, cu rezistenţă redusă la ruliu: 155/60 R20 în faţă şi 175/55 R20 în spate.

 

Motoare și autonomie

 

BMW i3 Concept Coupé este echipat cu două monitoare de top, care furnizează interfaţa pentru schimbul de informaţii între automobil şi conducător şi pentru operarea funcţiilor de infotainment şi comunicare. Pe monitoare sunt prezentate informaţii care permit ca experienţa să fie mai confortabilă, eficientă şi sigură. Totodată, sistemul de navigaţie este conectat cu exteriorul prin BMW i ConnectedDrive.

 

Sistemul BMW eDrive din echiparea BMW i3 Concept Coupé permite maşinii să parcurgă aproximativ 160 de kilometri când bateria este încărcată complet, până la o nouă alimentare. Această autonomie permite mai mult decât o simplă utilizare pentru mobilitate urbană.

 

Citeste si

BMW seria 1 şi Mini vor împărţi aceiaşi platformă cu tracţiune faţă