Înmatriculările de vehicule noi, în creştere, pentru prima dată în acest an

0

Astfel, în aprilie, din totalul de 7.251 de unităţi noi înmatriculate, autoturismele au consemnat o creştere de 21,71%, până la 5.242 de exemplare.

 

De asemenea, cifre pozitive au fost înregistrate la autovehicule cu destinaţie specială (+458,33%), tractoare (+56,67%), autobuze şi microbuze (+39,39%), remorci (+16,35%), mopede/motociclete (+14,42%) şi autovehicule transport mărfuri (+4,07%).

 

Cea mai vândută marcă auto a rămas, şi în aprilie, Dacia, cu 1.441 unităţi (creştere de 63,94% faţă de aprilie 2012), urmată de Volkswagen – cu 655 unităţi (+15,72%), Ford – 368 unităţi (+51,44%) şi Skoda – 357 unităţi (-15%).

 

Conform datelor DRPCIV, în aprilie, cele mai rare mărci nou înmatriculate au fost: Lancia (4 exemplare), Ferrari (două unităţi), Aro, Aston Martin, Cadillca, GWM, Maserati, McLaren şi smart (câte o unitate).

 

La sfârşitul anului trecut, parcul auto naţional era de 4.485.148 unităţi, din care 31,6% aparţinea mărcii Dacia, urmată de mărcile germane Volkswagen şi Opel, potrivit datelor oficiale ale DRPCIV.

 

Practic, în intervalul 2008-2012, s-a înregistrat o creştere de 27% a parcului auto din România, media anuală fiind de 6%.

 

Din totalul consemnat, mai mult de jumătate dintre maşini (55%) erau mai vechi de 10 ani, în paralel observându-se un proces de învechire continuă a parcului auto (de la 10 la 12 ani). Oraşul cu cele mai multe maşini mai vechi de zece ani în parcul auto este Bucureşti, cu peste 400.000 de unităţi.