Şah la IKEA: Kika îşi face magazin online

Urmând strategia de business a austriecilor, kika România va oferi clienţilor, începând de anul viitor, posibilitatea de a cumpăra online, dar şi prin telefon. Preţurile vor fi „foarte bune”, spune retailerul,dar vor depinde de distanţă. Compania mizează astfel pe un număr mai mare de consumatori, în contextul în care, după cum spun chiar oficialii companiei, poziţionarea singurului magazin de pe piaţa autohtonă nu este chiar cea mai fericită. În medie, în timpul week-end-ului, în magazin intră peste 1.000 de vizitatori, iar factura medie ajunge la 100 de euro. Kika a inaugurat prima sa unitate pe plan local în 2008, în zona comercială Militari. „România nu este cea mai rea piaţă pentru noi, dar ne afectează că nu suntem foarte accesibili. Nu suntem prima alegere pentru consumatorii români”, a declarat Lars Lund,country manager kika România. Acesta estimează că în primul an de la introducerea serviciului de vânzări online, aproximativ 4-5% din încasări vor fi prin internet.

 

Dintre marii retaileri de mobilă de pe piaţa autohtonă, numai la Elvila se poate cumpăra online. Într-un interviu recent acordat MONEY.ro, Corneliu Oprişan, director de retail IKEA România a declarat că suedezii nu vor aduce acest serviciu pe piaţa locală în viitorul apropiat, pentru că românii încă nu s-au obişnuit cu conceptul IKEA.

 

kika trece pe profit

 

Afacerile înregistrate anul acesta de kika au crescut „cu o cifră”, mai spune Lund, care nu a oferit mai multe detalii. De asemenea, magazinul a trecut din acest an pe profit, chiar dacă compania în sine este încă pe minus. “Magazinul este profitabil de anul acesta. Ca şi companie, suntem pe minus”, a spus managerul kika, potrivit căruia, în luna noiembrie au vândut cu 9% mai mult decât cu un an în urmă. Potrivit Ministerului de Finanţe, kika România a raportat anul trecut o cifră de afaceri de 48,6 milioane de lei (11,5 milioane de euro), cu 2,4% mai puţin decât cu un an în urmă. Pierderile au fost de 11,6 milioane de lei.

 

Decembrie nu este luna kika

 

Pentru final de an, Lars Lund mizează pe un plus al vânzărilor de aproximativ 9%-10% comparativ cu perioada similară a anului trecut. Spune însă că decembrie „nu este o lună mare pentru noi”. “Martie şi octombrie sunt lunile cu cele mai mari vânzări pentru kika, pentru că atunci avem cele mai mari promoţii. Decembrie înseamnă în jur de 8% din venituri”, a mai explicat managerul kika România. Retailerul de mobilă va oferi însă discounturi în perioada imediat următoare, în fiecare zi exitând alte promoţii. Scăderea va fi de 10-20% din preţ.

 

Mai multe produse, acelaşi preţ

 

Pe lângă faptul că, de la anul, retailerul îşi va mări artificial magazinul, vânzând online, austriecii vor mări şi gama de produse, mizând în special pe zona de canapele , care a înregistrat cele mai semnificative creşteri de vânzări. Anul trecut vânzările de canapele au crescut cu 27%, iar anul acesta cu 3%.  „Românii au ieșit mai puțin în oraș și au petrecut mai mult timp în propriile locuințe, astfel că au investit în decorarea și aranjarea camerelor principale. Vedem în continuare o creștere a gamei medii de sufragerii moderne, iar acesta reprezintă segmentul pe care vom continua să ne concentrămʼʼ, a mai declarat Lars Lund. Acesta spune că nu vor majora preţurile, deşi vor introduce noi servicii cum este cel de consiliere gratuită din partea unor designeri. Printre alte servicii kika se mai numără livrare în 24 de ore fără costuri în plus, ridicarea mobilei vechi și montarea parchetului cumpărat.

 

Planuri de extindere

 

De la intrarea pe piaţa autohtonă, planul kika a fost de a deschide 8 unităţi în România. Retailerul îşi menţine planurile, dar cu o întârziere de mai mulţi ani. „Planul de 8 magazine în România rămâne în picioare. Dar time-ingul nu. Ne ia mai mult timp decât ne-am aşteptat”, a mai declarat Lund. Compania va începe anul viitor construcţia celui de-al doilea magazin din România, în Constanţa şi au în plan o altă unitate în zona de est a Bucureştiului, în Pallady Schopping Center. Magazinul din Pallady nu se va deschide însă anul viitor, mai spune managerul kika a cărui principală miză este un magazin în Băneasa. Deja retailerul negociază cu mai mulţi proprietari pentru a achiziţiona un teren în nordul Bucureştiului. „În şase luni sperăm să avem acest teren”, estimează Lund.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed