Lloyd’s of London: Dezastrul din Baltimore ar putea duce la plata celor mai mari despăgubiri maritime din istorie

Analiştii au estimat că pierderile asigurate în urma dezastrului se vor ridica la o cifră de miliarde de o singură cifră, după ce o navă de marfă încărcată cu containere s-a izbit marţi de podul Francis Scott Key.

Şase persoane sunt presupuse moarte.

”Începem să desfăşurăm resurse în aşteptarea ca aceasta să fie o revendicare substanţială pentru industrie. Iar pentru piaţa Lloyd’s, va dura ceva timp pentru a fi rezolvată complexitatea situaţiei”, a declarat Bruce Carnegie-Brown pentru emisiunea ”Squawk Box Europe” de la CNBC.

”Deci, [este] foarte devreme pentru a anunţa un număr. În acest moment, nu anticipez că este în afara planificării noastre realiste pentru scenarii de dezastru. Se simte ca o pierdere foarte substanţială, potenţial cea mai mare pierdere maritim asigurată vreodată, dar nu în afara parametrilor pe care îi plănificăm.”

Carnegie-Brown a adăugat că, în timp ce vor exista în mod clar revendicări pentru navă, marfă şi pod, ”impacturile de ordinul doi” vor deveni ”substanţiale”.

”O mulţime de afaceri vor fi întrerupte, lanţurile de aprovizionare vor fi întrerupte atât de nave care sunt prinse în port, cât şi, bineînţeles, de nave care încercau să obţină acces în port, care nu mai pot, şi efectele de ordinul doi vor dura ceva timp pentru a se rezolva”, a spus el.

Baltimore este al 11-lea mare port din SUA şi cel mai aglomerat din ţară pentru importul şi exportul de maşini şi camionete.

Operatorii lanţului de aprovizionare se luptă pentru a minimiza impactul asupra comerţului.

Analiştii Morningstar DBRS au declarat într-o notă de miercuri că pierderile asigurate ar putea însemna între 2 şi 4 miliarde de dolari, în funcţie de perioada de timp în care portul este blocat. O astfel de cifră ar depăşi cea mai mare sumă actuală, care a fost plătită din răsturnarea navei de croazieră Costa Concordia în 2012.

Este posibil să se declanşeze diferite poliţe de asigurare pentru răspunderea maritimă şi coca, proprietate, încărcătură şi întrerupere a activităţii.

”În ciuda pierderilor considerabile asigurate, ne aşteptăm ca acestea să rămână gestionabile pentru industria asigurărilor, deoarece vor implica un grup mare şi diversificat de asigurători şi reasigurători bine capitalizaţi”, a spus Morningstar.

Barclays pune potenţialele daune de asigurare între 1 miliard şi 3 miliarde dolari.

Portcontainerul sub pavilion Singapore a fost închiriat de gigantul danez Maersk şi transporta marfa clienţilor săi, dar era operat de compania de nave charter Synergy Group.

Primele rapoarte sugerează că nava şi-a pierdut sursa de energie înainte de a lovi podul.

Investigaţiile vor fi efectuate de autorităţi atât din Singapore, cât şi din SUA pentru a stabili răspunderea juridică, ca parte a unui proces complex care ar putea dura luni sau ani.

Maersk ar fi avut acoperire de răspundere în calitate de navlositor, mai degrabă decât în calitate de operator al navei, a declarat la CNBC David Osler, principal analist de transport şi mărfuri la Lloyd’s List Intelligence, la începutul acestei săptămâni.

Impactul auto

Mai multe companii auto globale au declarat că evaluează impactul tragediei asupra operaţiunilor lor şi se aşteaptă să fie nevoite să redirecţioneze comerţul, prelungind, prin urmare, anumite perioade de livrare.

Mulţi spun că nu se aşteaptă la perturbări majore în prezent.

Analiştii Barclays au declarat într-o notă de miercuri că producătorii germani de automobile BMW, Mercedes şi Volkswagen sunt cei mai expuşi, deoarece importurile europene au reprezentat 40% până la 50% din vânzările din SUA în ultimii ani.

BMW a declarat pentru CNBC că incidentul nu va afecta aprovizionarea cu materiale pentru fabrica sa din SUA şi că compania a fost în contact cu partenerul său logistic în ceea ce priveşte importurile.

Volkswagen a spus că operaţiunile sale portuare sunt situate pe malul marin a, podului şi nu vor fi afectate, dar a remarcat că s-ar putea confrunta cu întârzieri de transporturi.

Mercedes a remarcat că alte porturi de intrare, cum ar fi Brunswick, Georgia, ar ajuta la reducerea presiunilor de import.

”Deşi vor exista întreruperi pe termen scurt în importurile şi exporturile de maşini, sunt încrezător că Serviciul Vamal şi Protecţia Frontierei, porturile regionale şi operatorii de terminale vor lucra îndeaproape cu industria auto pentru a identifica alternativele optime de transport maritim până când Portul Baltimore va relua operaţiunile navelor ”, a declarat Mitch Merriam, vicepreşedinte pentru frontiere şi securitate maritimă la K2 Security Screening.

”Portul Baltimore va avea de suferit pe termen scurt, dar sunt deja în curs de desfăşurare planuri pentru a devia şi a acomoda traficul suplimentar în alte porturi de pe coasta de est, inclusiv Philadelphia, Norfolk, Savannah şi Charleston. Toate se pot ocupa de maşini şi camioane uşoare.”

Portul Baltimore se ocupă de o gamă largă de mărfuri, inclusiv zahăr şi gips, şi este folosit de comercianţi cu amănuntul precum Home Depot, Ikea şi Amazon.

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed