M. Ghenea: Online-ul românesc nu atrage încă fondurile de investiţii

0

Tot mai multe companii se orientează spre comerţul online datorită costurilor scăzute şi tot mai mulţi cumpărători economisesc timp şi bani cu ajutorul magazinelor virtuale.

Odată cu extinderea reţelelor de internet cu bandă largă şi experienţa utilizatorilor de a naviga pe web, se dezvoltă şi zona tranzacţiilor pe diferite servicii .Clienţii se familiarizează cu anumite branduri şi produse pe care le pot găsi pe internet la preţuri mai mici datorită costurilor scăzute ale comerţului electronic faţă de cel tradiţional.

E-businessul a cunoscut o dezvoltare extraordinară şi în ţara noastră, dar nu a ajuns deocamdată la un nivel competitiv cu cel al ţărilor avansate în domeniul tehnologiei informaţionale:

„Din păcate în momentul de faţă mediul online din România este încă puţin dezvoltat, astfel că el nu stârneşte încă interesul semnificativ din partea fondurilor de investiţii, din partea investitorilor semnificativi sau din partea investitorilor strategici din străinătate”, a declarat la The Money Channel, Marius Ghenea, fondator Fit-Distribution.

Criza economică a afectat însă şi acest segment de piaţă care în anii trecuţi creştea cu 100% faţă de cele 15 procente de care vorbim în prezent. Specialiştii speră totuşi la o revenire de până la 30% pe finalul anului în curs:

„Eu zic că pe ansamblu va fi o creştere de 30% la sfârşitul anului.”