Mancam mai multă ciocolata

„Segmentul de tablete de ciocolată este o zonă care a performat în acest an destul de bine, a avut un procent de creştere de 7-8%. Eu cred că românii cumpără dulciuri mai mult decât în trecut şi este normal să se întâmple acest lucru pentru că puterea de cumpărare a crescut, infrastructura comercială s-a mai dezvoltat, există mai mulţi jucători pe piaţă. Există un mix de elemente care nu are cum să nu susţină consumul”, a spus Georgescu.

 

Pe de altă parte, preţurile boabelor de cacao, principala materie primă pentru ciocolată, au crescut pe bursele internaţionale în medie cu 35% de la începutul anului şi se apropie de un nou nivel record, arată o analiză a zf.ro pe baza datelor de la International Cocoa Organization. În luna octombrie a acestui an, o tonă de cacao a ajuns în medie la 3.100 de dolari.

 

Creşterea se reflectă deja în ajustările de preţ la produsele din ciocolată, dar că nu vede o reacţie a consumatorilor la aceste schimbări.

 

„Este un procent de creştere de aproximativ 10%, dar aplicat la valori de 2-3 lei pentru un produs nu înseamnă o valoare nominală în plus extraordinar de mare care să afecteze consumul”, precizează Georgescu.

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed