Marii producători auto anunţă majorarea semnificativă a producţiei din China

General Motors (GM), cel mai mare constructor străin de automobile din China, cu 2,35 milioane de vehicule comercializate anul trecut, a anunţat intenţia de dublare a vânzărilor până în 2015.

 

Ford Motor, a cărui cotă de piaţă în China este mai modestă decât a GM, vrea să lanseze 15 noi modele în acestă ţară.

 

Nissan va majora la rândul său capacitatea de producţie a uzinei sale din Canton, în sudul Chinei, de la 360.000 de vehicule pe an la 600.000 de unităţi, a declarat preşedintele alianţei Renault-Nissan, Carlos Ghosn.

 

„Vom continua să investim astfel încât să ajungem la un echilibru între cererea pentru produsele noastre şi capacitatea de producţie”, a arătat Ghosn.

 

Constructorii locali au şi ei proiecte ambiţioase.

 

Liderul pieţei, SAIC, vrea majorarea vânzărilor de la 3,58 milioane unităţi, realizate în mare parte prin companiile mixte cu Volkswagen şi General Motors, la şase milioane de unităţi în 2015.

 

Grupul First Automotive Works (FAW), pe locul doi pe piaţă, vrea să îşi dubleze vânzările la cinci milioane de vehicule.

 

Proiectele de dezvoltare ale companiilor par să nu ţină cont de încetinirea ritmului de creştere a pieţei în primul trimestru, de la 32% în urmă cu un an la 8%.

 

Segmentul automobilelor de lux, dominat de constructori germani, a înregistrat un ritm de creştere superior pieţei.

 

Directorul general al Audi, Rupert Stadler, care a lansat modelul 4X4 Q3 în premieră mondială, anticipează că China va deveni în acest an cea mai mare piaţă a companiei.

 

BMW anticipează o creştere de două cifre a livrărilor în China, iar Daimler continuă să anticipeze un avans spectaculos al vânzărilor.

 

„Daimler va investi trei miliarde de euro pentru a ajunge în următorii ani la vânzări de 300.000 de maşini pe an, produse în China sau importate în această ţară”, în colaborare cu partenerii chinezi BAIC şi FJDA, a declarat directorul general al grupului pentru Asia de Nord-Est, Ulrich Walker.

 

Volvo are obiectivul unor vânzări anuale de 200.000 de vehicule până în 2015, sub cel de 300.000 de unităţi anunţat anul trecut, când compania chineză Geely a preluat producătorul suedez.

 

În privinţa noutăţilor anunţate, VW a prezentat noul Beetle, General Motors modelele Chevrolet Malibu şi Buick Envision, iar Citroen automobilul DS5.

 

În total, 19 modele au fost prezentate în premieră mondială, iar 75 lansate pe piaţa chineză, potrivit organizatorilor.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed