Maşini noi scoase la vânzare sub costul de producţie

În contextul în care piaţa auto se confruntă cu scăderi de peste 50%, supravieţuirea devine cuvântul de ordine în cazul importatorilor şi dealerilor activi local, care scot la vânzare modele ce ajung la preţuri sub costul de producţie.

“Ofertele şi promoţiile din acest an au dus la o scădere a preţurilor chiar şi de 30%, ceea ce înseamnă vânzarea sub costul de producţie. Acest lucru a fost posibil datorită stocurilor acumulate anul trecut şi care au trebuit lichidate”, a declarat Radu Cristian, director de marketing Trust Motors, importator Peogeot. Anumite modele Audi Q5 2.0 TDI şi Audi Q7 3.0 TDI sunt scoase la vânzare cu discounturi de 15.490 de euro, respectiv 15.194 de euro, acestea fiind identificate drept cele mai mari reduceri din piaţă, potrivit unei analize Business Standard.

Tot pe segmentul premium, Mercedes-Benz are în ofertă reduceri de 8.000 de euro pentru clasa GLK şi de 6.500 de euro pentru clasa GL. Pe segmentul mediu, Peogeot 407 2.0 HDI beneficiază de reduceri de 7.331 de euro, iar modelul Peogeot 308 1.6 HDI se vinde cu un discount de 6.010 euro.

La Ford, cele mai mari reduceri le au modelele Galaxy 2.0 PFI, de 6.783 de euro, Ford S-MAX 2.0 PFI – 5.593 de euro şi Mondeo Trend 1.8 TDCi – 6.188 de euro.

Marca spaniolă Seat scoate la promoţie modelele Ibiza SC şi Leon, cu reduceri de 1.071 de euro, respectiv 1.579 de euro. La Skoda, modelul Octavia Tour 1.9 TDI beneficiază de o reducere de 2.532 de euro, modelul Octavia 1.6 TDI se vinde cu un discount de 2.221 de euro, iar Superb 1.4 TSI – 1.601 euro.În cazul Renault, cel mai mare discount, de 4.700 de euro, este oferit la modelul Koleos.

Producătorii şi dealerii au încercat prin toate măsurile să se adapteze la scăderea pieţei, însă problema nu este la ei, potrivit datelor furnizate de companii.

Reprezentanţii acestora apreciază că piaţa auto la nivel european, în general, se îndreaptă spre o saturaţie, însă în România ar mai fi loc de creştere, dar sunt trei motive pentru care aceasta nu poate evolua în prezent: puterea de cumpărare redusă, prudenţa excesivă a populaţiei – pentru că sunt oameni care au bani, dar preferă să aştepte – şi nu în ultimul rând infrastructura rutieră din România.

Soluţia pentru a resuscita piaţa auto este văzută la BNR, care prin relaxarea creditării ar putea mişca vânzările.

Piaţa auto românească îşi va continua declinul şi în 2010, an estimat să fie mai slab în vânzări decât 2009. Ofertele şi promoţiile vor continua, potrivit importatorilor, menţinându-se tendinţa de scădere a preţurilor la modelele mai vechi, însă nu vor fi mari diferenţe faţă de nivelul actual, având în vedere că marjele de profit sunt deja la limita minimă.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed