Misiune imposibilă în construcția de autostrăzi

0

Au trecut deja şase luni din acest an şi în dreptul fostului guvern condus de Sorin Grindeanu se pot bifa doar 15 kilometri de autostradă. Ceilalţi 75 de kilometri promişi au rămas în sarcina noului Cabinet Tudose. Practic, până la sfârşitul acestui an ar trebui finalizate lucrările la cei trei kilometri care fac legătura cu autostrada Bucureşti-Ploieşti, loturile 3 şi 4 de pe autostrada Lugoj-Deva şi două loturi de pe Sebeş -Turda. La ora actuală pare greu de crezut că CNAIR poate mobiliza constructorii aşa încât MT să-şi poate respecta promisiunea.

 

Toamna se numără „kilometrii“

 

Conform situaţiei proiectelor aflate în derulare, prezentată de CNAIR, în luna septembrie 2017, se va putea circula pe 28,8 km din autostrada Sebeş – Turda. De altfel, lotul 3 al acestui tronson este singurul proiect fără probleme sau observaţii. Acest lot are o lungime de 12,4 km, iar costurile de construcţie se ridică la aproape 100 mil. euro. Proiectantul lucrării este Aecom Ingenieria, consultant-DRDP Cluj, iar constructor este Tirrena Scavi SpA-Societa Italiana per Condotte D’Acqua SpA. Potrivit datelor CNAIR, în luna iunie, lucrările erau finalizate în proporţie de 80%. La lotul 4, stadiul lucrărilor este de doar 71%, însă oficialii Companiei de Drumuri se declară optimişti şi prezintă în situaţia din luna iunie ca termen de finalizare al lucrărilor septembrie 2017. Cei 16,3 km de autostradă aferenţi lotului 4 sunt construiţi de asocierea S.C. PORRConstruct – PORR Bau GmbH. Valoarea contractului se ridică la 470 mil. lei fără TVA. Principalele probleme pentru întârzierea acestui proiect sunt obţinerea autorizaţiei de construire pentru zona lacului Stejăriş şi autorizaţia de construire pentru reţele utilităţi.

 

Citește mai departe pe CAPITAL.