Nouă ponturi care te ajută să-ți termini munca mai repede

Eficiența este cu atât mai importantă pentru cei care au un job cu program flexibil sau pentru cei care lucrează de acasă și de pe teren. Pentru aceste persoane, spre deosebire de angajații la un serviciu cu program fix, a-și termina treaba mai repede înseamnă să obțină mai mult timp pentru ele însele sau pentru familie.

 

Organizația Funders and Founders a evidențiat câteva principii pe care trebuie să le respecți dacă vrei să fii cât mai eficient și să lucrezi repede.

 

1. Concentrează-ți mintea asupra unui singur lucru, cel pe care îl ai de făcut. Studiile au arătat că în mintea unui om se învârt, în medie, câte 70.000 de gânduri pe zi. Asta înseamnă 49 de gânduri pe minut. Din acest motiv, este foarte important să îți menții concentrarea asupra rezolvării unei probleme concrete într-o anumită perioadă de timp.

 

2. Nu te întrerupe. Pauzele de verificat emailul sau rețelele de socializare, cele pentru discuțiile telefonice sau momentele când ești întrerupt de cineva care solicită o informație sau un serviciu reprezintă cel mai mare consumator de timp din procesul lucrului. Așadar, stabilește-ți un program de verificat emailul și contul de Facebook și respectă-l cu strictețe, dacă nu vrei să constați că nu ai reușit să faci nimic timp de o oră.

 

3. Ascultă muzică. S-a dovedit că o melodie plăcută care se aude pe fundal ajută la finalizarea mai rapidă a sarcinilor de serviciu.

 

4. Nu te opri din lucru mai mult de 30 de secunde, timp suficient pentru a-ți gândi următoarea idee și pentru a-ți organiza gândurile. În caz contrar, riști să-ți muți gândurile într-o cu totul altă direcție și să te cufunzi în visare.

 

5. Conturează un draft al sarcinii pe care o ai de îndeplinit în primele 15 minute de lucru. Chiar dacă este un plan nereușit, e foarte important să începi cu el, deoarece poate fi îmbunătățit pe parcurs și îți pune toate gândurile în ordine.

 

6. Pune-ți obiective pe care să le realizezi în 15 minute și setează un timer să te anunțe că timpul a expirat. De multe ori, avem tendința de a lucra mai rapid și mai eficient când suntem sub presiune.

 

7. Scrie emailuri scurte, de cel mult 140 de caractere. Această limitare te va ajuta să îți expui mesajul clar și concis, fără a divaga și fără a te repeta.

 

8. Păstrează curățenia pe birou. Un loc de muncă dezordonat și dezorganizat te poate distrage de la scopul principal. În acest caz, e de preferat să întreții curățenia decât să o faci o dată la câteva săptămâni, alocându-i atunci câteva zeci de minute.

 

9. Ține lumina aprinsă. Studiile au arătat că o lumină mai puternică poate crește productivitatea cu până la 8%. Ideal ar fi să lucrezi pe timpul zilei, la lumină naturală într-o încăpere unde pătrund razele soarelui.

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed