Oraşul italian Piombino contestă în justiţie proiectul unui nou terminal de GNL din portul toscan, considerat esenţial pentru a scăpa de dependenţa de gazele ruseşti

Recursul la o instanţă de contencios administrativ include ”o cerere de precauţie” de suspendare a lucrărilor de înfiinţare a unităţii plutitoare de stocare şi regazificare (FSRU), a precizat municipalitatea într-un comunicat. Acesta a adăugat că are încredere că judecătorii se vor pronunţa rapid asupra cererii.

Operatorul italian de reţea de gaze Snam (SRG.MI) a început deja operaţiunile preliminare la Piombino, dar nu a început încă lucrările de construcţie la conducta care va conecta FSRU la reţeaua de gaze.

Primarul Piombino, Francesco Ferrari, a condus proteste locale împotriva proiectului, susţinând existenţa unor riscuri pentru siguranţă, mediu şi afacerile locale, inclusiv piscicultură.

”Suntem conştienţi de urgenţa energetică şi că noile măsuri de alimentare cu gaze sunt în interes naţional, dar acest lucru nu poate ignora garanţiile de siguranţă pentru comunitatea din Piombino”, a spus el în declaraţie.

Snam a refuzat să comenteze recursul. Ferrari este membru al partidului Fraţii Italiei al premierului Giorgia Meloni.

Guvernul face eforturi pentru terminalul plutitor de GNL, ca parte a planurilor de diversificare a aprovizionării cu energie a Italiei, în urma războiului Rusiei împotriva Ucrainei.

Terminalul trebuie să fie operaţional până la sfârşitul lunii martie pentru a ajuta Italia să înlocuiască rezervele de gaze ruseşti aflate în scădere, a declarat Claudio Descalzi, CEO al grupului energetic Eni, adăugând că finalizarea la timp a proiectului este crucială pentru reumplerea depozitelor de gaze ale ţării până în iarna viitoare.

Eni va folosi terminalul pentru a importa GNL.

Roma se aşteaptă să obţină mai mult de 8 miliarde de metri cubi de GNL suplimentar, în principal din ţările africane, precum şi din Qatar şi Statele Unite, până în iarna viitoare, au declarat două surse pentru Reuters.

Noile volume nu se pot încadra în cele trei terminale GNL existente ale Italiei. Asta înseamnă că Piombino, un al doilea FRSU nou achiziţionat pe care Snam intenţionează să îl înfiinţeze în 2024 şi o extindere deja planificată a unuia dintre terminalele existente va trebui să absoarbă noile fluxuri.

Anul trecut, Rusia a furnizat 38% din consumul total de gaze al Italiei, în timp ce anul acesta Algeria a devenit cel mai mare furnizor de combustibil al Romei.

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed