Petrom va investi un miliard de euro pe an. Vrea 10% din piaţa de electricitate (VIDEO)

Compania petrolieră şi-a fixat o cotă de 10% din piaţa de electricitate, obiectiv care va începe să fie atins prin punerea în funcţiune a centralei termoelectrice de la Brazi. Compania vizează însă un portofoliu diversificat, care include atât capacităţi pe gaze cât şi capacităţi ce utilizează surse alternative, în special eoliană, beneficiind astfel de avantajele ambelor tehnologii.

În afacerile cu gaze naturale, unul dintre principalele obiective ale Petrom este extinderea furnizării pe pieţele din regiune, în contextul în care preţul gazelor din producţia internă va fi aliniat celui din import. Extinderea depinde, totuşi, de conectarea sistemului românesc de transport al gazelor la cel european. Compania este, de asemenea, interesată şi de dezvoltarea unor capacităţi de depozitare a gazelor.

În sectorul de explorare şi producţie, Petrom se va concentra în securizarea producţiei, afectată de declinul zăcămintelor. “În România, optimizarea producţiei de ţiţei şi gaze se va face atât prin aplicarea de tehnologii de ultimă oră, cât şi prin parteneriate cu alţi operatori pe zăcăminte selective. Proiectele importante vizează re-dezvoltarea a 6-8 zăcăminte majore, finalizarea proiectelor de modernizarea a infrastructurii în circa 3-5 zăcăminte, decongestionarea sistemelor de gaze şi instalarea de compresoare de gaze. De asemenea, pe baza primului foraj de explorare offshore la mare adâncime estimat pentru 2012, compania urmăreşte ca până în 2015 să finalizeze faza de evaluare şi să înceapă dezvoltarea. În Kazahstan, focusul va fi pe creşterea producţiei pe zăcământul Komsomolskoe (în cursul acestui an) şi începerea producţiei pe zăcământului Kultuk” se arată într-un comunicat al companiei.

În sectorul de rafinare şi marketing, rafinăria Petrobrazi va fi modernizată şi adaptată astfel încât să corespundă nevoilor Petrom de a procesa în proporţie de 100% ţiţeiul din producţia autohtonă. Procesul de modernizare vizează diminuarea pierderilor energetice la 10% (de la 14% în 2004), creşterea ponderii motorinei şi carburantului pentru aviaţie la circa 45% (de la 30% în 2004) şi reducerea procentului de păcură la circa 7% (de la 15% în 2004) din structura mixului de produse.
În ceea ce priveşte prezenţa pe piaţa de carburanţi din România, Petrom urmăreşte creşterea vânzărilor medii anuale prin staţii la circa 5,2 milioane de litri (de la 4,9 milioane de litri în 2009).

“Pentru a susţine dezvoltarea durabilă a companiei şi potenţialul de creştere este nevoie de investiţii în anii următori de peste 1 miliard de euro anual. Prin urmare, compania se va concentra asupra asigurării surselor de finanţare prin îmbinarea unui management strict al costurilor si iniţiative de optimizare, precum şi printr-o creştere de capital în valoare de 600 mil euro conform autorizării primite de la acţionarii noştri. In plus, intenţionăm să valorificăm convergenţa preţului la gaze si urmărim accesarea altor finanţări de pe piaţa financiar-bancară, în condiţiile menţinerii unui management prudent al poziţiei noastre financiare” se mai arată în comunicatul strategiei petroliere

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed