Piaţa consolelor de joc a scăzut cu 30% în 2009. Cum au reacţionat cei trei leaderi?

0

La 50 de miliarde de dolari, dar în creștere, piața globală de jocuri video este destul de mare pentru toți cei trei fabricanți de console. Până când noile produse – și jocurile care se vor potrivi cel mai bine pentru fiecare – vor fi la vânzare, este imposibil de spus cine va fi marele câștigător.

XBOX 360

Producător: Microsoft
Data lansării:
12 mai 2005
Preț: 299 USD
Vânzări: La sfârșitul lui august, Microsoft a redus cu 100 USD prețul gamei de vârf, Elite. Microsoft a avut în trim. 3 un profit de 3,57 mld. USD, în scădere cu 18% față de 2008; profitul diviziei producătoare Xbox a crescut de la 159 mil. USD la 312 mil. USD. Din 2005 încoace s‑au vândut aproape 34 mil. unități.

PLAYSTATION 3

Producător: Sony
Data lansării:
11 noiembrie 2006
Preț: 299 USD
Vânzări: Sony a raportat pierderi de 357,5 mil. USD în intervalul iulie‑sep­tembrie (al patru­lea rezultat trimestrial nega­tiv consecutiv), ca efect al vânzărilor slabe de telefoane și al reducerii cu 100 USD a prețului PS3 (în august). Până la sfârșitul lui septembrie 2009 s‑au vândut în în­trea­ga lume peste 27 mil. unități.

WII
Producător: Nintendo
Data lansării:
8 decembrie 2006
Preț: 249,9 USD
Vânzări: Nintendo esti­mează că va vinde până la sfârșitul anului 20 mil. console Wii, după un interval aprilie–sep­tem­brie în care a vândut 5,75 mil. unități, față de 10,1 mil. în același interval al lui 2008. Nin­tendo a redus cu 20% prețurile Wii. Până la 30 septembrie 2009, compania a vândut 56,14 mil. unități.

Noul Natal ar urma să apară pe piață la sfârșitul lui 2010, la un preț vehiculat de aproximativ 200 USD.

Citeşte mai multe despre Natal pe Money Express.

Pentru a fi mai aproape de tine, MONEY.ro a eliminat obligativitatea înregistrării pe site pentru comentarii. De acum îţi poţi exprima opiniile pe portalul MONEY.ro mult mai uşor. Comenteaza şi tu!