Probleme URIAȘE pentru o companie gigant, prezentă și în România

Dacă în ceea ce priveşte concedierile din fabrici şi renunţarea la unele modele, România nu va fi afectată, reducerea numărului de parteneri va avea, cel mai probabuil, un impact şi asupra afacerilor din ţara noastră.

În luna iulie a acestui an, directorul general Jim Hackett a anunţat că Ford va aloca aproximativ 11 miliarde dolari pentru restructurarea activităţilor din Europa. În perioada aprilie-iunie Ford a înregistrat pierderi de 73 milioane de dolari pe piaţa europeană, unde urmează să se confrunte cu provocări suplimentare ca urmare a ieşirii Marii Britanii din Uniunea Europeană.

Potrivit The Times, care citează surse din interiorul companiei, Ford intenţionează să reducă producţia modelelor Mondeo sedan, Galaxy şi S-Max, pentru a se concentra pe autovehiculele de teren (SUV) mai profitabile. În plus, grupul american vrea să reducă şi numărul concesionarilor, adaugă The Times.

La rândul lor, analiştii de la banca de investiţii Morgan Stanley estimează că Ford ar putea renunţa la 12% dintre cei aproximativ 200.000 de salariaţi ai săi, ceea ce ar însemna aproximativ 24.000 de locuri de muncă, iar reducerile de efective ar afecta mai ales operaţiunile europene, în special cele din Germania şi Spania.

 

Raportul diviziei europene a Ford pentru luna iulie arată rezultate încurajatoare. Vânzările de SUV-uri au crescut cu 31% în iulie 2018 față de aceeași lună din anul precedent. Nu mai puţin de 10.500 de unităţi EcoSport a vândut Ford în luna iulie pe continentul european, cu 110% mai multe decât în aceeaşi lună din 2017. În primele şapte luni ale anului, micul SUV produs la uzina producătorului american de la Craiova a fost achiziţionat de 65.100 de clienţi. În aceeaşi perioadă a anului trecut, EcoSport înregistra vânzări de doar 25.100 de unităţi.

 

Articolul integral pe CAPITAL

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed