Radio România şi Europa FM, lideri în topul audienţelor la nivel urban

La nivelul întregului public urban, cu o cotă de piaţă de 15,1%, Radio România Actualităţi împarte practic poziţia de lider, în preferinţele ascultătorilor, cu Europa FM, care înregistrează cota de 15,2%. Kiss FM (13,3%) şi  Radio Zu (9,8%) sunt următoarele în preferinţele ascultătorilor, Radio Zu reuşind performanţa de a atinge aproape un milion de ascultători pe zi, la nici un an de la lansare. RFI a înregistrat o cotă de 0,1% în topul audienţelor.

Din studiu rezultă că Radio România Actualităţi are cea mai mare cotă de piaţă în Bucureşti (15,7%), fiind urmat de Radio ZU (15,2%) şi Radio 21 (11,7%). În Bucureşti, cota de piaţă cumulată a radioului public atinge 22,1%. În comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului trecut, Antena Satelor şi-a majorat cota de piaţă de la 3,7% la 5,2%, în timp ce Radio România Cultural şi-a menţinut audienţa aproximativ la acelaşi nivel, de 0,7%.

La nivelul întregii audienţe urbane, Radio Romania Regional îşi menţine cota semnificativă de audienţă (7,9%), la fel ca Antena Satelor (3,1%), în timp ce Radio România Cultural a crescut uşor până la 0,7%. La nivelul întregului public urban, cota de piaţă cumulată a radioului public a fost de 26,8%.

Studiul a fost realizat de IMAS şi Mercury Research, în perioada în perioada 4 aprilie – 16 august 2009, pe un eşantion de 8.355 persoane, în Bucureşti fiind intervievaţi 1.899 de subiecţi, cu vârste de peste 11 ani.

Universul Studiului de Audienţă Radio s-a realizat pe un eşantion multistraficat, în care au fost incluse toate localităţile urbane de peste 30.000 locuitori, însumând 72 de oraşe, cu o distribuţie geografică echilibrată.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed